Inköps/Försäljnings assistent till Eurogloves i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Eurogloves AB grundades 1995 och har 7 stycken medarbetare på huvudkontoret i Göteborg. Eurogloves tar hand om hela processen från idé till design ända fram till leverans. Kunderna består av allt ifrån sportbutiker, modebutiker till stora kedjor i Skandinavien men också i Europa. Med en stark passion för handskar och accessoarer kombinerad med en stark inhouse design och produktion har man som målsättning att leverera exakt vad kunden beställt. År 2014 omsatte bolaget 55 miljoner kronor och tillverkar över 2 miljoner produkter.

Arbetsbeskrivning

Rollen som inköp- och försäljningsassistent är bred och omväxlande. Du bistår säljaren mot företagets kunder och fungerar som säljstöd vid kundbesök och är delaktig i hela processen fram till leverans. Arbetsuppgifterna består bla av orderhantering, framtagning av mått-listor och gradering. Du fotograferar prover och redigerar i Photoshop samt utför kvalitetskontroller och föreslår eventuella förbättringar/förändringar. Du kommer att ansvara för leveransbevakning mellan kund och Shanghai kontoret. Du kommer också att hantera import samt leverans rutiner och fakturering för kund. I rollen ingår även att jobba med kemikaliefrågor, göra tester, informera samt upprätta kemikaliekontrakt med fabrikerna i Asien.


Vem är du?

Som person är du positiv, kreativ och har lätt för att bygga relationer. Du är service orienterad och drivs av att göra kunden nöjd. Att du tycker det är roligt med textil och material förutsätter vi samt att du brinner för mode och trivs i ett växlande arbete där tempot är högt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från inköp och textilbranschen. Vi förutsätter att du är hanterar Office paketet samt van att jobba i ett ordersystem. Engelska är ett krav. Har du erfarenhet av ordersystemet GARP är det meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?

Ett roligt och varierande arbete i en mycket trivsam miljö där stämningen är glad och det är högt i tak. Du kommer få jobba med ett kompetent team där det erbjuds utrymme att vara kreativ och delaktig i hela processer. Du får jobba med ledande bolag inom mode branschen och vara del av en spännande värld varje dag. Tjänsten är förlagd på heltid och är ett vikariat på drygt 6 månader med start omgående.


Kontaktperson

I denna process har Eurogloves AB valt att samarbeta med Manpower.

Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde omgående. Därför påbörjas urvalet med omedelbar verkan och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen har gått ut.

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mona Borkmann på mona.borkmann@manpower.se. alternativt 031 – 61 72 94.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 2 mars 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024