OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker en inköpskonsult där ansvaret är inom inköpskategorierna HR, konsulter och marknadsföringstjänster. I denna roll kommer du arbeta strategiskt och operativt, där du sköter egna upphandlingar, förhandla avtal och teckna avtal samt utföra avrop på befintliga ramavtal. Kunden har ett stort fokus på kostnadsbesparingar inom bolaget, vilket innebär att du har ett kostnadsfokus i ditt arbete. Du kommer få vara del av implementering av processeffektiviseringar samt att driva gemensamt beslutade kostnadsbesparingar utöver det dagliga arbetet mot beställarna.
Arbetsuppgifter:
- Planering, genomföring och uppföljning av upphandlingar
- Genomföra avrop på befintliga ramavtal
- Förhandla om avtal
- Ansvara för leverantörskontakter
- Bistå med rådgivning till beställare i olika inköpsfrågor
Kvalifikationer:
- Ett par års erfarenhet av upphandling och förhandling
- God kunskap för inkinköps- och upphandlingsprocessen samt affärsjuridik
- Goda kunskaper inom Office-paketet (vi arbetar mycket i Teams och Excel)
Personlighet:
- Positiv
- God kommunikationsförmåga
- Snabblärd
- Samarbetsvillig
- Anpassningsbar
- Gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter
- Självgående
Tillträde och ansökan
Startdatum: Omgående
Slutdatum: 2024-08-31
Sista ansökningsdatum: 2023-06-07
Ort: Stockholm/ hybrid arbete
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.