Inköpskoordinator

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Inköpskoordinator arbetar du brett med uppgifter relaterade till inköp och administration. Det är en ”Spindel i nätet-roll” som innebär koordinering och mycket intern och extern kommunikation. Dina främsta arbetsverktyg är Excell och Visma Global.
Arbetsuppgifter:

• Kontakt med leverantörer
• Kontakt med kollegor (ekonomiavdelningen, ingenjörerna och chef)
• Utföra beställningar, följa upp beställningar
• Inventering av produkter
• Analysera inköpskostnader leverantörer utifrån kvalité och leverens
• Prisförhandla
• Ansvara för intern information kring inköp och leverans



Om företaget

Utvecklingsföretag inom högteknologi med cirka 20 anställda.

Din profil

Som person söker vi dig som trivs med ett högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Du är en duktig kommuniaktör som har lätt för att prata med olika människor med olika bakgrund på både engelska och svenska. Vidare tror vi att du är en strukturerad Doer och gillar att ha kul på jobbet!

Skallkrav

Utbildning inom Inköp/Ekonomi eller Administration alternativt erfarenhet på området
Flytande Engelska och Svenska (även intern kommunikation sker främst på engelska)
God datorvana
Goda kunskaper i Excell

Meriterande

Kunskaper i Visma Global är mycket meriterande

Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Start: 1 April
Placering: Lund

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 mars 2015

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023