OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Inköpskoordinator arbetar du brett med uppgifter relaterade till inköp och administration. Det är en ”Spindel i nätet-roll” som innebär koordinering och mycket intern och extern kommunikation. Dina främsta arbetsverktyg är Excell och Visma Global.
Arbetsuppgifter:
• Kontakt med leverantörer
• Kontakt med kollegor (ekonomiavdelningen, ingenjörerna och chef)
• Utföra beställningar, följa upp beställningar
• Inventering av produkter
• Analysera inköpskostnader leverantörer utifrån kvalité och leverens
• Prisförhandla
• Ansvara för intern information kring inköp och leverans
Om företaget
Utvecklingsföretag inom högteknologi med cirka 20 anställda.
Din profil
Som person söker vi dig som trivs med ett högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Du är en duktig kommuniaktör som har lätt för att prata med olika människor med olika bakgrund på både engelska och svenska. Vidare tror vi att du är en strukturerad Doer och gillar att ha kul på jobbet!
Skallkrav
Utbildning inom Inköp/Ekonomi eller Administration alternativt erfarenhet på området
Flytande Engelska och Svenska (även intern kommunikation sker främst på engelska)
God datorvana
Goda kunskaper i Excell
Meriterande
Kunskaper i Visma Global är mycket meriterande
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: 1 April
Placering: Lund
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996