OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en inköpskoordinator för kunds räkning som kommer stötta inköpschefernas arbete.
Arbetsuppgifter
Uppdragets inriktning är EMV och i rollen som inköpskoordinator hanterar du självständigt administrativa uppgifter samt verkar som ett stöd för inköpschefen där du avlastar i uppgifter som koordinering och datakvalitet vid framtagning och upphandling av EMV för olika uppdragsgivare.
Huvuddelen av arbetet handlar om att säkerställa artikelinformation och därmed förknippat informationsflöde. Detta innefattar bland annat administration som ex. behörigheter, mailgrupper och faktureringsunderlag. Tillsammans med inköpschefen säkerställer du att affärsborden uppnår CR målen genom att arbeta i olika system. Vidare arbetar du med testförfarandet vid produktutveckling av EMV produkter. Ditt arbete samordnas med intressenter inom företaget som till exempel Produktutveckling, Masterdata och Logistik.
Personliga egenskaper
Du är positiv, noggrann och ansvarstagandeDu tycker om att arbeta i team och samarbeta med andra såväl som att arbeta på egen hand och självständigt lägga upp ditt arbeteArbetet erbjuder både strukturerade arbetsuppgifter som går att planera i förväg men ställer också krav på flexibilitet när prioriteringarna ändras. En inköpskoordinator är en utförare som gillar att få saker ur händerna och som proaktivt kan ta ansvar för att få saker gjorda. I rollen samarbetar du med många intressenter, både internt och externt, vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga.
Utbildning och erfarenhet
Examen från högskola som civilingenjör eller företagsekonom eller motsvarande är meriterande men inte ett krav. Du behöver ha en god systemvana och god förståelse för processer. God kunskap i excel samt goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
För frågor om rollen mejla johanna@stegra.nu eller ring på 076- 029 90 39.
Tjänsten tillsätts löpande så ansök direkt vid intresse.