OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Peab AB är ett svenskt bygg- och anläggningsföretag med en omsättning på omkring 50 miljarder kronor och en personalstyrka på cirka 15 000 anställda. Företaget har sin huvudsakliga verksamhet i Norden där deras affärsområden består av bygg, anläggning, industri och projektutveckling. Inom Peab koncernen finns det många affärsområden där vi söker en Inköpskoordinator till Peab industri. I Peab blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling.
Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter:
Just nu söker vi en Inköpskoordinator till Peab industri. Du kommer att medverka i en implementering av Peab koncernen strategi för att göra säkra inköp till en låg kostnad med hänsyn till kvalitet, logistik, service, och leveransprecision. Du kommer ingå i ett härligt team där du kommer arbeta över regionerna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Utveckling och implementering av inköpsprocessen
- Support och stöd till Region inköpschefer
- Support till kategorichefer avseende kategorianalyser
- Masterdata hantering i våra Inköpssystem
- Spend analyser
- Avtalsarbete
- Administration och support
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, kontorstider
Placering: Stockholm
Anställningsform: Tjänsterna är konsultuppdrag på 6 månader vilket innebär att du är anställd av Clevry och arbetar som konsult hos PEAB. Efter 6 månader är ambitionen att det ska övergå till en överrekrytering alternativt förlängning.
Din profil:
Vi söker dig som har:
- Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, inköp (YH eller högskola)
- God datorvana och förståelse för IT
- Stort plus om du har tidigare erfarenhet av inköpsarbete eller administration
- Du behärskar både svenska och engelska muntligt och skriftligt
- Stort plus om du har B-körkort
Vi söker dig som trivs att arbeta både självständigt och i team, samt med god struktur i dina åtaganden. Du brinner för att skapa långsiktiga affärsrelationer och har fallenhet för nya tekniska lösningar. Du tror på ärlighet, tillit och respekt och lever själv efter dessa värderingar. I tjänsten finns möjlighet med att utvecklas över tiden, med externa som interna inköpsutbildningar. Peabkoncernen erbjuder en mängd olika karriärvägar. Vi tillämpar en löpande urvalsprocess och välkomnar din ansökan redan idag!
Om oss
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)