OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
Inköp- och upphandlingsenheten är en del av Näringslivsavdelningen i Gävle kommun och ansvarar för att tillsammans med näringslivsenheten möta näringslivet för att sprida kunskap om kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet. I enhetens uppdrag ingår bland annat att ansvara för att leda, driva och utveckla primärkommunens gemensamma inköpsprocess och nödvändiga systemstöd för kommunen. Vill du vara med och utveckla vår inköp- och upphandlingsprocess tillsammans med oss? Välkommen till en arbetsplats som har ett öppet klimat där vi lyfter varandras idéer och arbetar tvärfunktionellt. Tillsammans gör vi Gävle affärsmässigt!
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta i en nyckelroll med operativa och strategiska frågor rörande inköpsprocessen? Då kommer du att trivas hos oss!
Som inköpskoordinator kommer du att få arbeta med varierande arbetsuppgifter i en koordinerande och stödjande roll. I din roll ingår att ansvara för enhetens samarbete med kommunens inköpssamordnare samt hålla i inköpssamordnarnätverkets möten. Du är första länken in till enheten för inköpssamordnare och arbetar också nära enhetens jurist då du ofta är länken mellan verksamhet och enhet när rättsligt stöd efterfrågas. Arbetet handlar till stor del om att ha kontroll på våra avtal och ansvara för att vi följer de aktuella riktlinjerna gällande inköpsprocessen. Det innebär att du vid behov kommer att få skriva lathundar för nya ramavtal, publicera nyheter på intranätet samt leda workshops. För att trivas i denna tjänst behöver du därför vara bekväm med att hålla i utbildningar och presentationer samt vara duktig på att anpassa ditt språk utifrån målgruppen.
En del av arbetet innebär att du vid behov kommer att få genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensuppsättningar. Detta ställer krav på att du är strukturerad som person och tycker om att samarbeta. Eftersom det ingår mycket samverkan internt med kollegor och även externt med våra leverantörer behöver du vara duktig på att skapa goda relationer. Låter det här som dig? Vi hoppas vi ses!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och erfarenhet av inköp- och upphandlingsarbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet av inköp- och upphandlingsarbete inom offentlig sektor eller har goda kunskaper i LOU (lagen om offentlig upphandling) och avtalslagen. Det är även meriterande om du har erfarenhet inom logistik och lager/materialförsörjning. Goda kunskaper i engelska ser vi också som meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef, Näringslivsavdelningen Johan Tunhult
026-17 80 15