Inköpskoordinator

Inköpskoordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
SMD Logistics AB söker nu en engagerad och självgående inköpskoordinator med fokus på inköp. Som en del av vårt dynamiska team kommer du att spela en viktig roll i vår verksamhet. Det är en spännande möjlighet att bli en del av ett framstående logistikföretag. 

Dina huvudsakliga ansvarsområden som Inköpskoordinator kommer att vara att planera och genomföra inköp av varor från våra uppdragsgivare till vårt lager. Du kommer vara en viktig kontaktperson mellan våra uppdragsgivare och den interna verksamheten. Du driver det egna arbetet framåt mot uppsatta mål och har dagliga kontakter där du samordnar den löpande verksamheten och vidareutvecklar relationer.

Vi söker dig som är van att hantera många kontakter med kunder eller leverantörer. Du trivs med att arbeta självständigt och är skicklig på problemlösning. Som person är du relationsskapande, positiv och har förmågan att samarbeta med andra.  I ditt arbete är du ansvarsfull och mycket noggrann med detaljer, du säkerställer att hålla hög kvalitet i processerna och det egna arbetet. 

För att lyckas i rollen som inköpskoordinator är det också viktigt att du har förmågan att se helheten och är motiverad att bidra till effektiviseringar. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vårt arbete inom avdelningen. 

Ansvarsområden
Följande arbetsuppgifter kommer ingå i din roll som inköpskoordinator:


Arbeta med lagerplanering, inköp och fakturahantering 
Daglig kontakt med uppdragsgivare angående den löpande verksamheten
Koordinera och övervaka leveranser samt kommunicera eventuella avvikelser till berörda parter
Administrering av priser och artikeldata samt bearbeta relevanta rapporter
Bidra till effektivisering av system, arbetsprocesser och arbetssätt 


Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen som inköpskoordinator ser vi att du har:


Ett par års arbetslivserfarenhet 
Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
Mycket god administrativ förmåga
Vana att arbeta i affärssystem
Flytande svenska i tal och skrift
God förmåga att uttrycka sig på engelska
i tal och skrift på ett korrekt sätt
Godkänd bakgrundskontroll

 Vi ser det även som meriterande om du har: 


God vana att arbeta i Excel
Erfarenhet av M3
Arbetat i en administrativ roll inom supply chain, inköp eller orderadministration
Erfarenhet från dagligvaruhandeln 


Om företaget
SMD Logistics AB (SMD) är en konkurrensneutral logistikpartner som på uppdrag av de flesta större tobaksbolag på den svenska marknaden distribuerar majoriteten av all tobak till cirka 9.000 butiker inom svensk handel. SMD opererar sedan i början av 2016 från sin distributionscentral i Kungsängen där även huvudkontoret ligger. Antalet anställda uppgår till cirka 185. 

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad där ansvariga rekryterare Hanna Wide (hanna.wide@randstad.se) och Linda Cooper linda.cooper@randstad.se) 

Vi arbetar med ett kompetensbaserat urval. Om du uppfyller kriterierna ovan blir första steget i processen att genomföra två tester; ett problemlösningstest (Matrigma) och ett personlighetstest (MAP). Därefter gör vi ett första urval för att gå vidare till intervju.  Vi jobbar med löpande urval, ansök därför så snart som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2023
  • Ansök senast: 15 november 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 november 2024

18 november 2024

14 november 2024