OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är mitt uppe i en omfattande transformationsresa där vi bygger förutsättningarna för att bättre kunna möta en snabb föränderlig omvärld. Vi introducerar en ny mer kundfokuserad organisationsstruktur, nya agila arbetssätt och vi kommer att ha ett ännu större fokus på datadriven analys. Vill du vara med på vår spännande resa och forma framtidens ICA?"
Som Inköpskoordinator stödjer och avlastar du våra Inköpschefer EMV i alla typer av arbetsuppgifter som förekommer vid framtagning och upphandling av ICAs och Apotek Hjärtats Egna Varumärken (EMV). Du ansvarar för att självständigt ta hand om de administrativa arbetsuppgifterna i denna process och får samtidigt en god insikt i hur det är att jobba med internationellt inköp.
Medarbetarna är kärnan i vår verksamhet och vi arbetar aktivt med kompetensutveckling och ett ständigt lärande.
Arbetsuppgifter
Som Inköpskoordinator stödjer och avlastar du våra Inköpschefer EMV i alla typer av arbetsuppgifter som förekommer vid framtagning och upphandling av EMV för våra olika uppdragsgivare. Du ansvarar för att självständigt ta hand om de administrativa arbetsuppgifterna. Ditt arbete bidrar till att skapa förutsättningar för god lönsamhet och ökad försäljning. En stor del av kommunikationen sker på engelska såväl muntligt som skriftligt. I arbetet ingår allt från grundläggande administration till utåtriktade kontakter.
Exempel på löpande arbetsuppgifter:
Löpande leverantörskontakter och kontakter internt, sammanställning av volymer och önskemål från våra uppdragsgivare inför utskick av upphandlingar, sammanställning av upphandlingar, begära in artikel-, logistik- och leverantörsuppgifter och registrering av dessa, Validoo, hantering av kontrakt, deltagande vid leverantörsbesök, sammanställning av prover inför kvalitetstester i labbet, hjälp vid framtagandet av nya produkter och deltagande i koordineringsmöten för att tillsammans lösa frågor och dela "best practice".
Din profil
Utbildning: Eftergymnasial utbildning.
Du har med fördel erfarenhet från liknande roller med fokus på administration i högt tempo. Erfarenhet att arbeta mot tydliga deadlines och mot flera olika gränssnitt. Kunskap från övriga delar av ICA samt erfarenhet av kontakt med leverantör är meriterande. Goda kunskaper i Excel och mycket goda kunskaper engelska i tal och skrift krävs.
Som person är du samarbetsinriktad, resultatorienterad, analytisk, affärsmässig, noggrann och självgående. Arbetet erbjuder både strukturerade arbetsuppgifter som går att planera i förväg med ställer också krav på flexibilitet när prioriteringarna ändras. En inköpskoordinator är en utförare som gillar att få saker ur händerna.
Anställningsform
Tillsvidare
Tillträde
Snarast
Kontaktperson
Christina Hemlin, Chef Kategoriområde Grovkem & Djurmat, tfn 08-56151501
Sista dag för ansökan
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 10 juni 2019. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.