OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en koordinerande roll nischad mot livsmedel i en internationell verksamhet? Här får du möjligheten att med stort inflytande axla ett brett område med många kontaktytor. Just du behövs för Tilabs tillväxtsatsning!
OM TJÄNSTEN
Tilab är ett värmländskt företag som arbetar med import och distribution av livsmedel till den svenska dagligvaruhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri.
Tilab är en del av Geia Food A/S och har verksamheter i Danmark, Norge, Finland och Sverige. Geia Food A/S är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysselsätter ca 110 medarbetare med en omsättning på 1,7 miljarder DKK. Vad som kännetecknar företaget är ett starkt kundfokus, starka partnerskap med leverantörer och fokus på innovation.
Då Tilab befinner sig i en tillväxtfas görs nu satsningen på nya roller och ansvarsområden på kontoret i Karlstad som ska växa. Inom området för inköp satsas det nu på en ny roll – inköpskoordinator, där du kommer att anställas direkt av Tilab.
ARBETSUPPGIFTER
* Agera projektledare med fokus på att koordinera och driva projekt och processer framåt
* Arbeta tätt tillsammans med inköpsansvarig och arbeta koordinerande med övriga interna funktioner
* Ha daglig kontakt med leverantörer
* Arbeta administrativt med insamling och sammanställning av dokumentation i system som Navision
* Sammanställa kalkyler och prognoser
Tjänsten passar dig som med din kompetens och dina idéer vill utvecklas i ett företag i stark tillväxt. Arbetet präglas av ett högt tempo där flera projekt löper samtidigt. Detta är något som motiverar dig då det höga tempot är just det du är ute efter!
Företaget osar entreprenörskap där du har stort inflytande över att utforma ditt ansvarsområde – endast du sätter gränserna!
VI SÖKER DIG SOM
* Har en har en genomförd gymnasieutbildning
* Har erfarenhet av inköp
* Har erfarenhet av projektledning och en koordinerande roll sedan tidigare
* Har goda kunskaper i svenska och engelska då kommunikation sker på båda språken
Det är meriterande om du:
* Har en genomförd eftergymnasial utbildning inom projektledning/inköp/ekonomi eller liknande
* Har kommit i kontakt med produktutveckling gärna inom livsmedel
* Har erfarenhet av systemet Navision
Som person är du:
* Strukturerad
* Noggrann
* Serviceinriktad
* Självgående
Övrig information
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Tilabs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Tilab International AB grundades 1996 och har sedan dess framgångsrikt utvecklat sin verksamhet som importörer och distributörer.
Tilab arbetar huvudsakligen med livsmedel inom FMCG och private label-utveckling. Kundbasen består utav de stora dagligvarukedjorna såsom Axfood, Coop, Bergendahls, Netto och ICA. Tillsammans med kunderna utvecklar och förverkligas nya produkter i täta private label-samarbeten.
Tillsammans med Geia står Tilab nu inför en ny spännande resa där man tillsammans har en unik möjlighet att ta verksamheten vidare mot nya nivåer. Med Geia i ryggen öppnas möjligheterna upp där satsningen på tillväxt står i fokus.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231