OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad inköpskoordinator som trivs med att verka centralt i verksamheten? Vill du vara med och utveckla inköpsprocesserna samt hantera verksamhetens dagliga behov och arbeta med IT inköp? Då kan det vara dig vi söker! Just nu söker vi dig som är på jakt efter ett nytt uppdrag och är redo för att stärka vår kunds team. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan idag!
Start: Omgående
Uppdragsform: Konsultuppdrag på 4 månader med chans till förlängning
Placering: Sandviken
Om rollen:
Som inköpskoordinator kommer du att arbeta i ett härligt team där hjälp alltid finns att få. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara att:
* ta fram och analysera data från kundens system inför beslutsfattande
* utveckla och förbättra processer för att optimera inköps- och IT-aktiviteter
* hantera och administrera dagliga inköpsbehov från verksamheten
* utföra administrativa uppgifter i våra inköpsrelaterade system
* driva enklare upphandlingar och förbereda dessa på ett noggrant sätt
Du kommer också att genomföra leverantörsförhandlingar och följa upp befintliga avtal. Vidare säkerställer du en smidig implementering av leverantörsavtal samt bidrar till den långsiktiga inköpsstrategin. Du kommer också vara en viktig del av kundens utveckling inom området. I dina arbetsuppgifter ingår även att hantera och bygga starka affärsrelationer med kundens nyckelleverantörer.
Vem söker vi?
Vi söker en engagerad person med goda kunskaper i Officepaketet och speciellt starka färdigheter i Excel. Du är samarbetsvillig och kan jobba med både kollegor och leverantörer. Vidare ser vi att du är kommunikativ och behärskar både svenska och engelska, i tal och skrift.
Du får gärna ha tidigare erfarenhet inom IT eller inköp, med förmåga att navigera i komplexa situationer. Vi tror du är strukturerad och kan arbeta efter satta processer för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet. Det är också meriterande ifall du har erfarenhet av projektarbete och varit en aktiv del i att driva framgångsrika projekt.
Om Jefferson Wells:
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.
Hur söker du?
För att ansöka, vänligen registrera din ansökan samt ditt CV via vårt system. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer kommer att pågå löpande. Varmt välkommen med din ansökan!