Inköpskoordinator Nordisk Alkali i Malmö

Inköpskoordinator Nordisk Alkali i Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en fena på orderhantering och inköpsadministration? Trivs du dessutom med eget ansvar och är du van vid att driva kommunikation med leverantörer och kunder på ett positivt och proaktivt sätt? Då kan detta vara ditt drömjobb!


Nu söker Nordisk Alkali en inköpskoordinator med kontorsansvar till kontoret vid norra infarten till Malmö. I den nya rollen som inköpskoordinator arbetar du med hela inköpsprocessen av kemiska produkter inom jordbruk. Som kontorsansvarig hanterar du dessutom alla inköp till själva kontoret samt ansvarar för övriga kontorsrelaterade uppgifter. Fördelningen av de båda rollerna är drygt 90% order/inköp/kundservice och knappt 10% kontorsadministration inkl representations- och konferenskoordinering.


I tjänsten får du ett stort ansvar för att skapa nöjda kunder, och du har en nyckelroll för att du och kollegorna på kontoret ska trivas tillsammans och ha rätt förutsättningar att utföra era arbeten. 
 Trivs du i en prestigelös roll där du får vara hjälpsam både mot kunder och kollegor för att skapa bra relationer – då kan detta vara jobbet för dig! Varmt välkommen med din ansökan! 

Ansvarsområden
I rollen som inköpskoordinator är du ansvarig för hela inköpsprocessen vilket innebär att du hanterar alla inköp från att vara med i planeringen av inköp, registrera order, kommunikation med leverantör och slutligen inleverans. Samt motta kunderorder och registrera och följa order fram till att godset kommit fram till kund. Detta görs idag i Navision men kommer att blir Dynamics framöver. Runt 90% av inköpen sker säsongsbetonat och köps in till lager som sedan säljs vidare, ca 10% beställs och levereras direkt till kund. 


I rollen skapar du nära relationer och bygger ett stort förtroende både hos våra leverantörer och hos våra kunder, du är deras support under hela processen.  


De flesta leverantörer finns inom Europa och i några fall utanför, vid enstaka tillfällen behöver du ansvara för att även boka transport. Vid all import krävs förståelse för införtullning, import, export och momsregler, samt att olika inköp hanteras av olika leverantörsvillkor. 


Då våra produkter är kemikalier krävs viss administration för att säkerställa rätt information om produkterna när de väl anlänt till lager. Tex omfattas produkterna ibland av bekämpningsmedelsskatt, kemikalielagstiftning och kräver olika typer av registrering. I din roll har du även ett övergripande ansvar för lagerhållningar för att säkerställa korrekt inköp. 


I rollen som kontorsansvarig är du ansvarig för alla inköp av kontorsmaterial. Du hanterar inkommande och utgående post, hjälper kollegor med mötesbokningar, luncher, hotell och övernattningar när vi är åter i fysiska möten och kan resa. Du hanterar olika typer av utskick, har löpande dialog med leverantörer så som städbolag och du är ansvarig för den allmänna trivseln på kontoret för dig och dina 11 kollegor. 

Arbetstider
Heltid 37,5h/v.

Kvalifikationer
Vi ser att du har minst några års erfarenhet av att arbeta självständigt med inköps- och orderadministration och att du gjort detta i en komplex kontext i något affärssystem. Du har en slutförd gymnasieutbildning samt goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med import, export eller moms i din tidigare inköps- och orderhantering. 


Som person är du fokuserad på att hitta lösningar, arbetar hårt mot uppsatta mål, har en god förmåga att anpassa dig efter uppkomna situationer och är van vid att driva ditt arbete framåt och att ta initiativ. Du har en god kommunikativ förmåga och det är viktigt för dig med rak och tydlig kommunikation. Du har god kännedom om din kapacitet och är trygg i dig själv och arbetet du utför. 


Då rollen även innebär ett övergripandeansvar för kontoret är det viktigt att du är prestigelös och har ett gediget engagemang för din arbetsplats och dina kollegor för att ni alla ska ha så stora möjligheter att trivas som möjligt!


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Erfarenhet från motsvarande arbete krävs.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-05-26; urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: I denna rekrytering samarbetar Nordisk Alkali med Randstad. För frågor vänligen kontakta rekryterare Sofie Berg eller Nadia Milotti på sofie.berg@randstad.se eller nadia.milotti@randstad.se 

Om företaget
Nordisk Alkali AB är ett företag inom växtodling och växtskydd med huvudkontor i Malmö. Vårt verksamhetsområde är Norden och Baltikum och våra produkter säljs via återförsäljare i de Nordiska och Baltiska länderna. Vi representerar internationella leverantörer inom växtskydd från hela världen genom att lokalt utveckla, marknadsföra och distribuera deras produkter och vi har idag ett flertal kända varumärken. Vår målsättning är att ge god service till våra kunder med ett vältäckande sortiment för lantbruk, frukt, bär, köksväxter och trädgård. 

Nordisk Alkali har funnits på den svenska marknaden sedan 1997 men har anor betydligt längre tillbaka i tiden. Vår omsättning i regionen är ca 400 miljoner SEK med ett flertal nya projekt under utveckling. Vi är 19 medarbetare varav 10 i Sverige, resterande är placerade i de andra länder vi är verksamma.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 26 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024