OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa en smartare och säkrare värld? Nu söker vi en inköpskoordinator på 50% till huvudkontoret i Lund. Vi går igenom ansökningar löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Axis är ett snabbt växande och spännande företag, redan världsledande inom vårt huvudsakliga område - nätverksvideo. Hos Axis arbetar du i en innovativ och global organisation som är mycket stolt över att leverera världsklass, högkvalitativa produkter och tjänster till våra kunder. Vi brinner för att skapa en smartare och säkrare värld! Vår framgång beror till stor del på vår högt kvalificerade personal och vår starka kultur av att våga lyckas och ständigt bryta ny mark.
Vi letar nu efter en inköpskoordinator att ansluta sig till vårt team på huvudkontoret i Lund, Sverige. Gå med i vårt team och tillsammans kommer vi fortsätta att leverera utmärkta produkter över hela världen.
Vem är ditt framtida team?
Du kommer att vara en del av ett team bestående av 30 engagerade och talangfulla kollegor inom vårt Inköpsteam. Förutom inköpare för olika varor består vårt team av processutvecklare, analytiker och koordinatorer. Tillsammans är vi ett kreativt och ambitiöst team där vi får saker att hända. Vårt jobb är att tillgodose Axis kundbehov - säkerställa produkttillgänglighet vid våra 7 platser runt om i världen med rätt produkt på rätt plats, tid och mängd.
Vad kommer du att göra här?
Ditt främsta ansvar är att stötta teamet med de administrativa delarna vilket bland annat innefattar hantering av inköpsordrar, fakturahantering och hantering av konsignationslager.
Du erbjuds
Att arbeta med oss ger dig en utmärkt möjlighet att utvecklas i en organisation som värdesätter kreativitet och främjar professionell och individuell tillväxt. Vi har en stark företagskultur baserad på öppenhet, samarbete och innovation där din personlighet och bidrag är mycket uppskattade. Vi erbjuder dig en karriär i ett snabbväxande, globalt och ständigt utvecklande IT-företag där du kan göra skillnad och växa tillsammans med oss. Du kommer att interagera i en bred tvärfunktionell miljö och naturligt utveckla din kunskap inom många områden inom organisationen. Gå med oss och du kommer att vara en del av ett fantastiskt team med kollegor som vill lyckas tillsammans med dig och där vi inte är rädda för att agera och utvecklas.
VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av administration
* Har en grundläggande förståelse för fakturaflöden
* Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
* Har grundläggande kunskap av att arbeta i Excel
Det är meriterande om du har
* Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
För att lyckas i rollen är du en lagspelare men trivs också med att arbeta självständigt, planera och hantera dina egna aktiviteter. Du stimuleras av utmaningar, är inte rädd att agera och brinner för problemlösning - både självständigt och genom effektivt samarbete i ett team. Att arbeta i en dynamisk, innovativ och högt tempo miljö är din grej och du trivs i en roll där du verkligen kan göra skillnad. Vi tror att du är positiv, noggrann och naturligt ser både detaljer och helheten - vilket gör rätt prioriteringar och agerar effektivt både på kort och lång sikt.
Övrig information
* Start: 15 juli
* Omfattning: 50%
* Placering: Lund
* Om uppdraget: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Axis här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231