OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsorienterad student som vill samla på värdefull erfarenhet inom inköp och ekonomi? Vi söker dig som vill bli en del av ekonomiavdelningen i Danderyd och med globala kontaktytor inom organisationen. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en inköpskoordinator på deltid som ska avlasta arbetet kring inköpsordrar och fakturahantering. Vår kund är ett japanskt läkemedelsföretag med huvudkontor i England och i Sverige sitter de 12 medarbetare på kontoret i Danderyd. Du kommer att tillhöra ett team som arbetar med inköp och logistik på ekonomiavdelningen, teamet består av tre kollegor varav en kollega sitter i England.
Nu söker vår kund en till kollega till sin ekonomiavdelning som kommer att arbeta cirka 2-3 dagar i veckan vid sidan av studierna. Vår kund har sitt kontor i Danderyd och du uppmuntras till att arbeta minst 1 dag på kontoret varav resterande tid kan arbetet genomföras på distans. Under introduktion och upplärning är det fördelaktigt att arbeta mer på kontoret för att bli insatt i arbetsuppgifterna samt lära känna kollegorna!
Du erbjuds
- Ett meriterande extrajobb vid sidan av studierna på ett globalt företag
- Värdefull kunskap inom ekonomi och inköp som du kan ta med dig framåt i karriären
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Skapa inköpsordrar och vid behov skapa nya leverantörer i systemen
* Löpande underhålla och stänga inköpsordrar
* Fakturahantering
* Uppföljning på obetalda fakturor eller vid påminnelser
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå inom ekonomi eller annat vi bedömer relevant för tjänsten
- Har grundläggande kunskaper i Excel
- Har god systemvana
- Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift då detta används i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du har erfarenheter av att arbeta i SAP.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231