OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges vackraste arbetsplats söker en
Inköpskoordinator på visstid
med placering i Norrköping
Att arbeta som Inköpskoordinator på Sjöfartsverket
Vi söker dig som har grunderna i offentlig upphandling och som vill utvecklas inom området. Som inköpskoordinator kommer du att ge stöd och råd till verksamheten i inköpsfrågor och genomföra inköp för myndighetens räkning.
Vem är du?
Du har eftergymnasial utbildning med inriktning på offentlig upphandling eller är i slutfasen av din utbildning inom området. Alternativt har du erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I arbetet har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du planerar, organiserar och prioriterar dina uppgifter på ett effektivt sätt.
Arbetet innebär många kontakter både inom Sjöfartsverket och med våra leverantörer, vilket innebär att du är utåtriktad och kan skapa förtroende och goda relationer.
Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift, då du självständigt tar fram underlag för offerter/förfrågningar. Du ska obehindrat kunna arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet och elektroniska upphandlingsverktyg.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av likvärdigt arbete inom inköps- eller upphandlingsområdet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Mercell TendSign.
Du kommer att ingå i en engagerad grupp med mycket driv och tillsammans med dina kollegor deltar du i utveckling och framtagandet av processer och rutiner för avdelningen Vi värdesätter därför att du är prestigelös, gärna delar med dig av dina kunskaper och trivs med att samarbeta med andra Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Varför ska du välja Sjöfartsverket?
Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling.
Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv, det kan till exempel finnas möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete några dagar i veckan. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning.
Hur och när?
Detta är en visstidsanställning på 12 månader med start enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att hållas under v.21.
Upplysningar:
Inköpsdirektör Helen Widin, 010 478 47 89 eller helen.widin@sjofartsverket.se
Fackliga företrädare:
Saco-S Peter Hellberg, OFR/ST Carl Cremonese, Seko Ulf Bäcklund, samtliga kan nås via vår växel 0771-630000.
Registrera din ansökan senast den 18 maj 2023.
Diarienummer: 23-02592
Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.