OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har ett intresse av inköp och varuförsörjning och trivs i en fartfylld miljö. Teamet på Centro ser helst att du kan börja omgående och uppdraget löper på inder minst sex månader. I din roll är du expert på inköpsprocessen och arbetar förtroendeskapande både internt och externt. Du är en mycket god administratör, bekväm med registervård och att arbeta digitalt i affärssystem (Jeeves). Du talar och skriver engelska väl.
Om dig
Jobbet passar dig som är kommunikativ och med en analytisk ådra. Du trivs i en miljö med stor och varierande kontaktyta, både externt och internt. Du är strukturerad och noggrann med förmågan att se saker ur olika perspektiv. Affärsmässighet, drivkraft och förmåga att se möjligheter krävs också för att Iyckas med de arbetsuppgifter som inköpskoordinator hos oss här.
Inköpskoordinator måste behärska samtliga steg i inköpsprocessen och ska kunna arbeta med operativa och taktiska, materialavrop och upprättande av inköpskalkyler. Aktivt kunna bistå i inköpsplanering och utveckling. Kort sagt, rollen som inköpskoordinator bjuder på många utmaningar.
Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.
Som Inköpskoordinator kommer du ingå i ett team inom benet för operativt inköp. Du kommer främst att arbeta med avrop och inköp av produkter och hantera det dagliga flödet inom det operativa arbetet.
Huvudsakliga Arbetsuppgifter:
* Orderläggning och orderbevakning
* Administrera produktdata
* Hantera det dagliga operativa flödet
* Följa upp flödena och kommunicera med berörda intressenter, både internt och externt
* Arbeta för att bibehålla ett visst säkerhetslager samtidigt som du ska hålla ner kostnaden för svinn
* Hantera faktureringsattestering och viss reklamation
* Löpande registervård och upplägg av artiklar
Kvalifikationer och erfarenhet:
- Relevant utbildning/erfarenhet inom operativt inköp
- Systemvan, ett plus är om du tidigare arbetat i Jeeves
- Goda kunskaper i Microsoft Office och är en van användare av Excel.
- Du har mycket goda svenska- och engelskkunskaper i både tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod, som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Sök tjänsten idag
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Fant via e-post: maria.fant@manpower.se eller på 08-452 33 77. Urval och intervjuer sker löpande