OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
Nu hjälper vi Ework Group med att hitta deras nya kollega till rollen som Inköpskoordinator. I denna roll kommer du att arbeta mot en kund inom fordonsbranschen med fokus på konsultinköp, där du dels sitter på Eworks kontor, men också arbetar in-house ute hos kund för att stötta i inköpsarbetet. Du blir en del av Eworks kundteam, men sitter också med på finansteamets veckomöten hos kund i syfte att få en inblick i alla processer och sätta en plan för arbetet framåt.
I ditt dagliga jobb kommer du att arbeta i både Eworks och kundens system som består av SAP (S4 Hana & Successfactors) och även arbeta mot Iver som levererar hårdvara och accesser. Ditt ansvar börjar från att en avdelningschef bestämt sig för att ta in en konsult och man behöver ta fram inköpsorder, ordna kontrakt och sköta onboarding.
En vanlig arbetsdag kommer att bestå av varierande arbetsuppgifter där du under onboardingen exempelvis stöttar med att skapa en PO i SAP, lägga upp nya konsulter i HR-systemet, eller kopplar rätt PO mot rätt konsult-ID. Du hanterar också uppdateringar i systemet som rör slutdatum, förlängningar eller prisjusteringar. Du kommer också bli involverad i att stämma av månadsvis med finansavdelningen gällande tidrapporter, uppdatera listor med nya och avslutade konsulter eller att korrigera felaktiga rapporter.
Sammanfattningsvis kommer du att:
Arbeta med orderläggning (PO, rekvisitioner, kontrakt)
Sköta onboarding för konsulter - i kundsystem och Eworks system
Hantera ärenden som rör tidrapportering och godkännande av rapporter
Skicka påminnelser och löpande uppdatera information i systemen
Skapa långsiktiga och goda relationer till finans- och supportavdelningar hos kund såväl som Ework
VI SÖKER DIG SOM:
Har en relevant utbildning på minst YH/Högskolenivå
Tidigare erfarenhet av arbete i koordinerande eller administrativ roll
Talar och skriver flytande engelska
Som person är du strukturerad, initiativtagande och agerar för att lösa problem som uppstår. För att lyckas i rollen krävs att du är självgående och inte väntar på att få arbetsuppgifter till dig utan vågar testa själv och gör detta med stor nyfikenhet och driv. Rollen kommer att innefatta många kontaktytor där du har dialog med leverantörer, inköpsavdelning, finans, men även konsulter som har frågor. Detta ställer därför krav på en god kommunikativ förmåga och en känsla för bemötande och service.
OM KUNDFÖRETAGET:
Ework arbetar som partner mellan kunder och på andra sidan leverantörer och konsulter, genom hela talangförsörjningskedjan. Bolaget förmedlar konsulter i samarbete med små och medelstora konsultföretag inom IT, telekom, teknik och verksamhetsutveckling.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag där ambitionen är att du på sikt blir anställd hos vår kund förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, dagtid
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.