OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven person med entreprenörsanda som vill ta nästa steg i din karriär? Vår kund söker nu en engagerad och strukturerad inköpskoordinator till deras huvudkontor i Sundbyberg. Det är en franchiseverksamhet där du får möjlighet att arbeta med engagerade företagare. Ta chansen och bli en del av en innovativ organisation som värdesätter utveckling och erbjuder spännande projekt!
OM TJÄNSTEN
Som inköpskoordinator kommer du att ha en viktig roll i att stötta, utveckla och strukturera företagets inköpsprocesser. Du kommer att arbeta med att säkerställa rätt lagersaldon och inköpspriser, samt bistå i produktutveckling och administrativa uppgifter. Rollen innebär att du arbetar självständigt men i nära samarbete med teamet och franchisetagarna. Det är ett mindre huvudkontor med stora tillväxtambitioner, vilket ger dig möjlighet att påverka och utvecklas i rollen. Du kommer i rollen att ha många kontaktytor; franchisetagare, interna kollegor och externa samarbetspartners.
Du erbjuds
🚀 En varierad och dynamisk tjänst där du får möjlighet att växa tillsammans med dina kollegor, din närmaste chef och franchisetagarna
💡 Möjligheten att vid behov få stöttning av kunniga, seniora kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och lär av varandra
🌭 Frihet under ansvar och schyssta förmåner
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Detta är en bred och varierande roll, som bland annat innebär:
* Vara primär kontaktperson för franchisetagare vid inköpsutmaningar
* Agera stöd vid infasning/utfasning av produkter och kampanjplanering
* Uppdatera beställningslistor, prislistor och intranät samt kvalitetsäkra fakturerade priser
* Hantera uträkning och fakturering av rabatter och marknadsbidrag
* Hantera reklamationer och följa upp med grossister och restauranger
* Upprätta månatlig KPI-rapportering, hantera dokumentation, statistik och prognos kring inköp
* Assistera med näringsdeklarationer, allergiinformation och andra administrativa uppgifter
* Kommunicera kring produktförändringar och leveransförseningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet inom inköp i restaurang/livsmedelsbranschen
- Har erfarenhet av franchiseverksamhet
- Har en avklarad gymnasieexamen, relevant eftergymnasial utbildning är meriterande
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
- Goda kunskaper i Excel som arbetsverktyg
Som person ser vi att du är kommunikativ, strukturerad och har en stark analytisk förmåga. Du uppskattar variation i arbetsuppgifter och är prestigelös i ditt sätt att arbeta. Din entreprenöriella anda gör att du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där utveckling och förbättring står i fokus. Du tar egna initiativ och är lösningsorienterad, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och bygga relationer med olika personer.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231