OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du kommunikativ och noggrann lagspelare med erfarenhet inom inköp och koordinering som lockas av en drivande roll med mycket ansvar? Vill du dessutom bli en del av en öppen och internationell miljö på ett innovativt bolag som arbetar med elektromobilitet? Varmt välkommen att skicka in din ansökan till tjänsten som Inköpskoordinator redan idag!
OM TJÄNSTEN:
Som Inköpskoordinator kommer du att ingå i ett mindre team som arbetar med inköp av innovativa komponenter. Teamet består av såväl erfarna som mer juniora kollegor med varierande bakgrund och kompetensområden. I rollen som Inköpskoordinator kommer du att ansvara för att arbeta i projekt och stötta andra inköpare med operativa arbetsuppgifter samt i kommunikationen med intressenter såväl internt som externt. Du kommer ha en drivande roll i att kommunicera i de olika projekten och driva inköpsaktiviteter framåt och således arbeta nära övriga team medlemmar för att stötta upp i deras arbete.
VI SÖKER DIG SOM:
Har en relevant kandidat- eller civilingenjörsutbildning inom inköp, supply chain eller motsvarande område.
Har minst 2 års erfarenhet av inköp, supply chain eller koordinerande arbetsuppgifter från större bolag.
Har grundläggande tekniskt förståelse samt en god systemvana.
Kommunicerar på svenska och engelska flytande i både tal och skrift då språken kommuniceras i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du:
Har tidigare erfarenhet inom automotive.
Har tidigare arbetat i en roll som innefattat projektledning.
Vi tror att för att lyckas i rollen har du ett kommersiellt och tekniskt intresse samt har en fallenhet för relationer. Du är driven och öppen för nya idéer samt ha goda sociala färdigheter. Vi söker dig som är van vid att ta kontakt och skapa nätverk, både internt och externt. Vi ser gärna att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. För att lyckas i tjänsten krävs en vilja att lösa problem och jobba proaktivt med att identifiera och genomföra ständiga förbättringar tillsammans med dina kollegor.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Start: Augusti 2024.
Placering: Göteborg.
Rekryteringsansvarig: Marta Laszewska.
Lön: Fast månadslön, marknadsmässig.
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?