Inköpskoordinator till ICA i Solna

Inköpskoordinator till ICA i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
ICA Sverige är mitt uppe i en omfattande transformationsresa där de bygger förutsättningarna för att bättre kunna möta en snabb föränderlig omvärld. Vill du vara med på en spännande resa och forma framtidens ICA? Butiksutveckling inom ICA Sverige AB arbetar med att skapa förutsättningar för attraktiva, kundanpassade och lönsamma butiker. De ansvarar för att ICA:s koncept och butikslösningar idag och imorgon bidrar till god lönsamhet i butik och koncern. Funktionen omfattar Inköp, Utveckling, Projektering och Layout. De söker nu en kategori- och inköpskoordinator under hösten 2021. Varmt välkommen med din ansökan! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
 Som Kategori- och inköpskoordinator stöttar man inköparen i en koordinerande roll med stort eget ansvar. Rollen innebär hög grad av kommunikation muntligen och skriftligen genom ett omfattandenätverk internt inom ICA Gruppen och externt mot leverantörer och butik. I rollen förväntas man ha djup kunskap om sina kategorier, sitt sortiment samt sina leverantörer och bidrar på det viset med kompletterande kunskaper till de kategorichefer man arbetar med. Arbetet är på operativ nivå, men rollen bidrar med inspel till taktiskt och strategiskt kategori- och inköpsarbete. Butiksutveckling är inne i en spännande utvecklingsfas som bl.a. ska resultera i ett förbättrat och förenklat affärsvärde för butiker och ICA:s profiler. Sortimentet, erbjudandet och arbetsformerna behöver utvecklas för att bidra till formandet av framtidens butiker. Stort fokus kommer därför ligga på datadriven analys och att säkerställa faktabaserade beslutsunderlag. 

Arbetstider
Heltid, 1 sep - 31 dec 2021

Kvalifikationer
Erfarenhet från liknande roller med fokus på administration i högt tempo med högkvalitativ leverans 
Erfarenhet att arbeta mot tydliga deadlines och mot flera olika gränssnitt
God datorvana, inkl. Microsoft Office och speciellt Excel 
Flytande svenska och engelska i tal och skrift 
Förmåga att hantera stora datamängder i högt tempo med stor säkerhet 
Meriterande att vara god användare av ICA ́s olika system rörande artikeladministration

 För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2021-07-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Josefin Berg, josefin.berg@randstad.se 

Om företaget
Med cirka 1 300 butiker och en marknadsandel på cirka 36 procent är ICA Sverige den ledande dagligvaruaktören i Sverige. Verksamheten drivs tillsammans med fria ICA-handlare, vilka var och en äger och driver sin egen butik och på så sätt kan möta kunderna genom lokalt anpassade koncept och erbjudanden. I verksamheten ingår också ett omfattande samarbete kring bland annat butiksetableringar, inköp, logistik, IT och marknadskommunikation, vilket gör det möjligt att uppnå skalfördelar.


I ICA Sverige ingår utöver dagligvarubutikerna, ICA Special, som arbetar med inköp och försäljning av non-food samt driver försäljningen av non-food i Maxi ICA Stormarknad. ICA Special driver även partihandel för ICA Kvantum, ICA Supermarket och ICA Nära i Sverige samt levererar produkter till ICAs verksamheter i Baltikum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2021
  • Ansök senast: 11 juli 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023