Inköpskoordinator till Praktikertjänst AB

Inköpskoordinator till Praktikertjänst AB

Arbetsbeskrivning

Om Praktikertjänst AB
Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.

Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.

Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.

Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 7 100 medarbetare.

Om Stöd & Styrning Ledning
Sveriges största aktör inom privat tandvård- och hälso/sjukvård Praktikertjänst erbjuder dig möjlighet till en ny spännande utmaning. Arbetsplatsen är belägen i ljusa, nyrenoverade lokaler centralt i Stockholm. Här arbetar ca 300 personer med alltifrån ekonomi och support till kommunikation.

Inom Praktikertjänst AB finns en inköpsavdelning som ansvarar för att maximera nyttan av volymsynergier i samband med upphandlingar. Du ingår i ett mycket kompetent team på 7 personer med olika ansvarsområden.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som inköpskoordinator ingår bland annat att administrera artikeldata i Inköpssystemet, hantera enklare förfrågningar och beställningar, ekonomisk uppföljning samt löpande uppdateringar av avdelningens kommunikation på Intranätet. Utöver detta ingår det även att stödja användare av Inköpssystemet via telefonsupport.

Du rapporterar till Praktikertjänsts inköpschef.

Övrig information
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Heltidsmåttet är 38,25/vecka. Denna tjänst avser heltid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på gymnasienivå samt innehar några års erfarenhet av rollen som administratör eller operativ inköpare. Du ska utöver detta ha god datavana och kommunikativ förmåga.

Personliga egenskaper
Vi vill att du som söker tjänsten ska vara serviceinriktad och ha lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Rollen kräver en person som är självgående, flexibel, kommunikativ och trygg. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet och vi ser gärna att du har initiativkraft och kan bidra till att vidareutveckla befintliga processer och delta aktivt i förändringsarbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stöd & Styrning Ledning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2022
  • Ansök senast: 5 september 2022

Liknande jobb


8 januari 2025

8 januari 2025

8 januari 2025