OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
Friday söker till vår kund en driven inköpskoordinator som trivs med stort eget ansvar och en förmåga att komma framåt i sina arbetsuppgifter på ett självständigt sätt. Vår kund är en globalt världsledande aktör som är verksam inom tekniksektorn.
Som inköpskoordinator kommer du att ansvara för leverantörer, beställningar, offerter och avtal. En stor del av din roll som kommer handla om att sköta planering, administration och uppföljningen av inköpsrelaterade uppgifter, där dina kontaktytor sitter på kontor runtom i hela världen. Framförallt kommer du att ha kontakt med centrala inköpsfunktioner, leverantörer eller ekonomiavdelningen i syfte att säkerställa information som korrekt PO, avtalstider eller att fakturor blir betalda.
Du kommer rapportera direkt till VD och närmaste ledningsgrupp, där du agerar stöd i den dagliga verksamheten. Då du ensam kommer att stötta på global nivå lägger vi stor vikt vid att du har en god personlig struktur och eget driv.
Tjänsten passar dig som är nyfiken, prestigelös, kommunikativ och trivs med varierat arbete där du ges frihet under ansvar. Du gillar många kontaktytor, att bygga relationer och att arbeta internationellt.
VI SÖKER DIG SOM:
· Har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik, inköp, projektledning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom inköp
· Har erfarenhet av inköpsrelaterade arbetsuppgifter
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då du dagligen kommer att prata båda språk
· Vana av att arbeta i affärssystem, där vi ser SAP som starkt meriterande
· Goda kunskaper i Excel
Som person har du god kommunikativ förmåga och lätt för att komma överens med olika typer av personer. Du har hög struktur och är gärna den som har övergripande kontroll. Du vågar ta egna initiativ och testa nya vägar i syfte att hålla grym leverans. Vidare trivs du med att vistas i en internationell miljö och sprider energi till dina kollegor, även genom luren!
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kund. Du kommer under ditt konsultuppdrag vara anställd av Friday.
STARTDATUM:
Mitten av Maj 2020.
ÖVRIG INFORMATION
· Omfattning: Initialt 50% som följd av rådande situation med COVID-19. Tanken är 100% från Augusti 2020.
· Placering: Göteborg
· Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals-och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?