OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Har du en förståelse för logistiska flöden? Tenderar du att se möjligheter där andra ser problem? Då kan du vara den vi söker!
Till Norvida söker vi nu en erfaren och självgående inköpskoordinator/flödesplanerare. Du kommer tillsammans med dina kollegor hantera logistiska flöden och vara ansiktet utåt mot leverantörerna.
Norvida är Nordens ledande leverantör av importerade köttprodukter och har sitt kontor i Sickla.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
I rollen som inköpskoordinator kommer du i huvudsak att ansvara för att varuinköpen görs i rätt tid och i rätt kvantitet med hänsyn till optimal logistik samt att servicegraden till kunder hålls på en hög och varaktig nivå. Detta innebär att du kommer att planera beställningarna av varor utifrån efterfrågan från kunderna, säsongsbetonade mönster samt kundernas aktuella butikskampanjer. Utifrån planering kommer du att lägga order, bevaka orderflödet samt följa utfallet, vilket kommer att mätas utifrån uppsatta nyckeltal. Vidare kommer du att vara ansiktet utåt mot Norvidas leverantörer, vilket innebär en nära dialog samt ständiga avstämningar med leverantörerna. Viss förhandling med leverantörerna kan även förekomma då tillfälle ges.
I denna roll kommer du att fungera som spindeln i nätet och ha många interna kontaktytor. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina två kollegor samt med Norvidas säljare. Du ingår i ett team om tre inköpskoordinatorer som alla har olika ansvarsområden.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet som inköpskoordinator eller flödesplanerare och med relevant eftergymnasial utbildning. Du som söker har tidigare erfarenhet från supply planning eller andra liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från parti- & detaljhandel är detta meriterande. Dina kunskaper är mycket goda i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du hanterar Officepaketet obehindrat, främst Excel. Har du kunskaper i Jeeves är detta mycket meriterande.
Du kommer även att arbeta med;
- prognoser för volymer tillsammans med säljorganisationen
- produktkalkyler (för- och efterkalkyler)
- planering och koordination av leveranser tillsammans med våra producenter, det Brasilianska dotterbolaget och vår inköps- och säljavdelningar
- ansvara för att alla dokument relaterade till varje skeppning/leverans finns med och är korrekta (tex handelsdokument, hälsocertifikat, salmonellarapporter etc)
- hantera importlicenser
- fakturering (externt och mellan bolag i koncernen) av Europaleveranser
- lageravstämningar gentemot logistikpartners i Sverige (tex Bring Frigoscandia)
- registrering av leverantörsfakturor och ansvara för leverantörsfordringar
- administration av kundreklamationer
Vi tror att du som söker är en driven person som ser lösningar och möjligheter. Du är en relationsskapande person som trivs med många kontaktytor, både internt och extern. Utöver detta är du servicesinnad och flexibel samtidigt som du är noggrann och ansvarsfull.
Företagsbeskrivning
Norvida grundades 1990 och är idag Nordens ledande importör av köttprodukter. Försäljningen sker under egna varumärken och kunderna är till största delen av stora och välkända företag som t.ex. ICA, Coop, Axfood, Menigo, Martin&Servera, Kespro, Wihuri inom segmenten storhushåll, detaljhandel och industri. Bolaget har ca 24 anställda med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Brasilien. Omsättning uppgår till runt 900 MSEK. Sedan 2012 ägs en majoritet av bolaget av ledningen.
Vår kunds hemsida
www.norvida.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson