Inköpsledare

Inköpsledare

Arbetsbeskrivning

Som inköpsledare med fokus på e-handel har du en bred roll och är del av ett team med många olika kompetenser. Vi söker dig som vill vara med och utveckla inköpsarbetet tillsammans med oss. Inköpsenheten leds av ställföreträdande ekonomichef och samordnas av arbetsledare. Enheten ingår i avdelningen ekonomi-och verksamhetsstyrning som består av ca. 25 medarbetare. Vi utgår från stadshuset i centrala Skövde.

I rollen blir du en del av Sektor styrning och verksamhetsstöd. Vårt fokus är att göra det möjligt för våra andra verksamheter att fokusera på sina huvuduppdrag och vi skapar förutsättningar för att alla verksamheter ska utvecklas och uppnå sina mål.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, utvecklas och må bra på jobbet.

ARBETSUPPGIFTER
I denna roll ansvarar du för att utveckla och samordna inköp inom vissa områden, organisatoriska eller varuområden. I din roll som inköpsledare ansvarar du för avtalsuppföljning, stötta och vägleda verksamheter gällande avtal, sortiment och rutiner, möjliggöra inköp i e-handelssystemet, samla in och förmedla vidare avvikelser och synpunkter gällande avtal, följa upp och analysera inköp.

Du är användarspecialist i e-handelssystemets tillämpning och funktion och är second line-support gällande systemfrågor till verksamheten. Du kommer att planera och genomföra förstudier av avtal, inköpsrutiner och systemuppsättning. Du ansvarar även för implementation av rutiner för avrop och för att kvalitetssäkra verksamhetsdata. Detta för att möjliggöra det mest effektiva avropsförfarandet i e-handelssystemet och den mest kvalitativa avtalsuppföljningen. I ditt uppdrag ingår också att tillsammans med leverantör driva arbetet med leverantörsanslutning till e-handelssystemet. Tillsammans med inköpsteamet och systemspecialisten jobbar du fram rutiner, lathundar, guider och annan hjälpdokumentation. Du kommer även planera och genomföra utbildningar av kommunens inköpare.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk ekonomiutbildning med inriktning mot inköp, system eller logistik eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med inköp i kvalificerat affärssystem alternativt e-handelssystem. Det är viktigt att du har förståelse för process och ekonomiska flöden samt har ett intresse för digitala verktyg. Då rollen innebär många kontakter krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

För att passa in i denna roll behöver du ha en god kommunikativ förmåga samt vara duktig på att bygga och vårda förtroendefulla relationer. Vidare bör du vara strukturerad, analytisk och driven för att lämpa dig för tjänsten. Då vi har ett ständigt pågående förbättringsarbete och ett flexibelt arbetssätt söker vi dig som är positiv till utveckling och öppen för utmaningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Annelie Nyman
0500-497397
Processledare inköp Eva Wärnå
0500-498585
Finanscontroller Bas Thijssen
0500-498193

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024