OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu får vår kunds räkning en Inköpsledare inom Entreprenad.
Sammanfattning:
Inköpsledaren inom entreprenad har ansvaret för att planera, organisera projektets inköpsverksamhet inom bygg- och anläggningsprojekt. Genom att säkerställa effektiva inköpsprocesser bidrar inköpsledaren till projektens framgång och företagets övergripande mål.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Inköpsstrategi och Planering:
Utveckla och implementera inköpsstrategier i enlighet med projektets övergripande mål.
Stötta och hitta synergier/inköpsrisker mellan klustrens projekt.
Stötta med att genomföra marknadsanalyser för att identifiera potentiella leverantörer
Projektstöd:
Samarbeta med projektledare för att säkerställa att inköpsbehovet stödjer projektens krav och tidsramar.
Koordinera inköpsresurser mellan klustren och projekten.
Projektstöd i att hantera inköpsbudgetar.
Projektstöd i att följa upp och rapportera avvikelser från budgeten.
Säkerställ att inköpsmandat och signering följer projektets riktlinjer.
Projektstöd i att hantera ta fram beslutsunderlag tex. Supplier Contract Set Up/Review (Confirmation)
Riskhantering:
Identifiera och hantera potentiella risker inom inköpsprocessen.
Uppföljning och Rapportering:
Skapa och underhålla system för att övervaka inköpsaktiviteter så som klustergemensam inköpsplan och inköpstidplan.
Analysera inköpsdata för att identifiera möjligheter till kostnadsbesparingar och förbättringar.
Säkerställa att inköpsverksamheten följer tillämpliga lagar, regler och etiska riktlinjer.
Implementera och övervaka efterlevnaden av företagets inköpspolicy.
Kvalifikationer och Kompetenser:
Starka förmåga att skapa och bibehålla relationer.
Analytisk förmåga och strategiskt tänkande.
Mycket goda administrativa kunskaper
Förmåga att driva förändring och kontinuerlig förbättring
Erfarenhet av inköp inom bygg- och anläggningsbranschen.
God förståelse för entreprenadspecifika utmaningar och krav.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.