OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu får vår kunds räkning en Inköpsledare inom Entreprenad.
Sammanfattning:
Inköpsledaren inom entreprenad har ansvaret för att planera, organisera projektets inköpsverksamhet
inom bygg- och anläggningsprojekt. Genom att säkerställa effektiva inköpsprocesser bidrar inköpsledaren
till projektens framgång och företagets övergripande mål.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Inköpsstrategi och Planering:
- Utveckla och implementera inköpsstrategier i enlighet med projektets övergripande mål.
- Stötta och hitta synergier/inköpsrisker mellan klustrens projekt.
- Stötta med att genomföra marknadsanalyser för att identifiera potentiella leverantörer
Projektstöd:
- Samarbeta med projektledare för att säkerställa att inköpsbehovet stödjer projektens krav och tidsramar.
- Koordinera inköpsresurser mellan klustren och projekten.
- Projektstöd i att hantera inköpsbudgetar.
- Projektstöd i att följa upp och rapportera avvikelser från budgeten.
- Säkerställ att inköpsmandat och signering följer projektets riktlinjer.
- Projektstöd i att hantera ta fram beslutsunderlag tex. Supplier Contract Set Up/Review (Confirmation)
Riskhantering:
- Identifiera och hantera potentiella risker inom inköpsprocessen.
Uppföljning och Rapportering:
- Skapa och underhålla system för att övervaka inköpsaktiviteter så som klustergemensam inköpsplan och inköpstidplan.
- Analysera inköpsdata för att identifiera möjligheter till kostnadsbesparingar och förbättringar.
- Säkerställa att inköpsverksamheten följer tillämpliga lagar, regler och etiska riktlinjer.
- Implementera och övervaka efterlevnaden av företagets inköpspolicy.
Kvalifikationer och Kompetenser:
- Starka förmåga att skapa och bibehålla relationer.
- Analytisk förmåga och strategiskt tänkande.
- Mycket goda administrativa kunskaper
- Förmåga att driva förändring och kontinuerlig förbättring
- Erfarenhet av inköp inom bygg- och anläggningsbranschen.
- God förståelse för entreprenadspecifika utmaningar och krav.