Inköpsledare/Inköpare till Förbifart Stockholm

Inköpsledare/Inköpare till Förbifart Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Vill du vara med och skriva historia och bidra till Stockholms Förbifart och är du dessutom inköpsledare / inköpare inom bygg och anläggning, ja då ska du läsa vidare!

Vår kund som är en entreprenör- och industrikoncern har i uppdrag av Trafikverket att genomföra utbyggnaden av E4 Förbifart Stockholm. Arbetet är redan i full fart och beräknas vara färdigt i december 2024. För att detta projekt ska hålla tidsplanen kommer det att behövas kompletteras med ytterligare en person till inköpsteamet som består av flera duktiga medarbetare.

Detta är ett konsultuppdrag som kund ser som ett långsiktigt uppdrag och som är tänkt att starta omgående. Detta innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och arbeta ute på uppdrag via vår. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss på Avanzera. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.


Arbetsuppgifter:
Som inköpsledare / inköpare har du en viktig roll med direkt påverkan på projektets ekonomiska resultat. Uppgifterna innefattar ansvar för planering, genomförande och uppföljning av inköp i enlighet med projektets inköpsprocess.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Ta fram förfrågningsunderlag och genomföra
- Begäranden, inklusive tekniska förtydliganden
- Utvärdera offerter och driva förhandlingar
- Samla in nödvändiga dokument och information för kontinuerlig kontroll av leverantörer via; Bisnode, Skatteverket och Kronofogden.
- Förbereda kontraktshandlingar och teckna avtal med underentreprenörer och leverantörer
- Leverantörsutveckling med målet att sänka projektets totala inköpskostnader
- Dokumentera projektets inköpsarbete för kunden, uppdatera inköpsplanen och SharePoint
- Löpande inköp av förbrukningsvaror från leverantörer där inte avtal redan inte är tecknat
- Göra beställningar/lägga order inom valt avtal
- Fakturakontroll/priskontroll mot erbjudanden och upphandlade avtal
- Uppföljning av leverantörer och reklamationer
- Andra förekommande arbetsuppgifter i inköpsteamet


Din bakgrund:
Upphandlingsprocesserna är avgörande för projektets ekonomiska resultat och framsteg, och rollen som inköpsledare / inköpare ställer krav på både expertis och rätt personliga egenskaper. Vi söker dig med en högre utbildning inom ingenjörsvetenskap eller ekonomi, som har god förståelse för både tekniska och ekonomiska frågor, en känsla för ekonomi samt förmågan att se inköpets totala kostnadsbild. En förhandling/upphandling och inköpserfarenhet på ca 10-15 år inom bygg och anläggning ses som meriterande för att kunna axla denna roll.

Du har erfarenhet av att förbereda och ta fram svenska avtal inom inköp, i enlighet med bland annat ABM 07 och AB U07 samt administrativa föreskrifter. Förmåga att tolka tekniska beskrivningar och förtydliganden i samråd med leverantörer och interna intressenter. Mycket goda systemkunskaper och datorvana, behärskar MS Office och särskilt Excel. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann, arbetar systematiskt och kan hantera flera saker samtidigt. Till detta har du förmåga att prioritera arbetsuppgifter och har en stark drivkraft att leverera goda resultat. Av naturen har du ett driv och er företagsam. Du är bra på att förhandla, trygg i rollen som medlare, pålitlig och professionell. Du trivs med samarbete och att vara en del av ett team. Du är en social och utåtriktad person som är lätt att komma i kontakt med. Du är lösningsorienterad och sätter dig lätt in i tekniska beskrivningar och avtalsmässiga krav relaterat till inköp av produkter och tjänster (underentreprenader). Du har en god juridisk förståelse, är tydlig och vågar ”ta en strid".


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2021
  • Ansök senast: 28 maj 2021

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


15 november 2024