Inköpslogistiker

Arbetsbeskrivning

Schenker Dedicated Services AB söker Inköpslogistiker

DB Schenker Dedicated Services (SDS) är ett bolag inom DB Schenkerkoncernen och som integratör erbjuder vi skräddarsydda 4-PL-lösningar för större kunder över hela Europa. Företaget omsatte ca 140 MEURO under 2012. SDS har för närvarande ca 140 medarbetare i Göteborg, Malmö och Essen i Tyskland. DB Schenker Dedicated Services är en del av den globala DB Schenkergruppen.

Schenker Dedicated Services AB söker en inköpslogistiker med intresse för IT till vår avdelning för hemdistribution. Avdelningen ansvarar för leverans av sjukvårdsprodukter till patienter på uppdrag av olika kommuner och landsting. Avdelningen, som omsätter ca 200 MSEK, leds av General Manager och består av kundtjänst och inköpsfunktion samt underleverantörer för lager och transport.


Arbetsuppgifter
Med tjänsten följer ansvaret för den operativa inköpsverksamheten och hela anskaffningsprocessen. Detta innebär att på egen hand planera och genomföra inköp av produkter, bevaka inleveranser samt att hantera leverantörsfakturor.

En viktig del av arbetet består av att arbeta med optimering och styrning av lager samt leverantörsuppföljning för att säkerställa en hög servicenivå. Du är även delaktig i eller driver projekt inom inköp och logistik för att utveckla och effektivisera verksamheten.

Tjänsten innebär också att koordinera IT-frågor inom avdelningen. Du identifierar och omvandlar verksamhetsbehov till IT-krav samt samordnar alla stegen i ett IT-projekt, från behovsanalys till driftsättning. Du ansvarar för viss IT-support och är även kontaktperson mot kunder och leverantörer i IT-frågor.

Din profil
Vi söker dig som har akademisk utbildning med inriktning mot logistik eller motsvarande. Vi ser gärna att du även har några års relevant arbetslivserfarenhet.

Som person är du analytisk, drivande och målinriktad. Du är en problemlösare och intresserad av att hitta nya möjligheter och förbättringar. Du har ett öga för detaljer såväl som förmåga till affärsmässig helhetssyn. Du har lätt för att samarbeta samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar.

Du behärskar svenska och engelska utan problem i såväl tal som skrift. Du hanterar Officepaketet obehindrat och har god allmän förståelse för IT-system. Erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV är meriterande.

Information och ansökan
Detta är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Göteborg.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Arvidsson, General Manager, på telefon 031-703 83 29 eller e-post martin.j.arvidsson@dbschenker.com

Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha senast 6 januari 2014 via http://www.hrsupporten.se/cvinput.php?jobid=6105


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 17 december 2013

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024