Inköpsplanerare till spännande kund

Inköpsplanerare till spännande kund

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär som inköpare och vill arbeta på ett internationellt bolag? Vill du arbeta på ett bolag som verkligen bryr sig om sina medarbetare där driv och engagemang uppmärksammas? Då har du nu möjligheten att söka tjänsten som inköpare med planeringsansvar hos vår kund Parker Hannifin. Skicka din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Parker Hannifin är ett företag som tillhandahållit kvalitetstjänster och produkter till svenska OEM-kunder och andra företag genom ett stark och professionellt distributörsnätverk och sina teknologicenter. Parker Hannifin är en global Fortune 250-ledare inom rörelse- och styrteknik. Företaget har varit verksamma i Sverige cirka 40 år. Företaget är från starten familjeägt vilket är den anda som fortsatt genomsyrar bolaget och dess anställda. Om du vill arbeta i ett företag som tar sitt sociala och hållbarhetsansvar är detta rätt ställe för dig.

Denna tjänst är inledningsvis ett vikariat där man skall stötta upp i inköps-teamet om 4 personer.

Vikariatet är på 4 månader med stora chanser till fortsatt arbete inom organisationen. Utvecklingsmöjligheten att växa internt är något som företaget värnar om.

Du erbjuds


* Möjlighet till utveckling och brett inköpsarbete
* Arbete i en organisation som värnar om sin personal
* Bra stöttning och introduktion på plats


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Denna roll är för dig som uppskattar att arbeta brett och är lösningsorienterad. Då rollen främst innebär interna inköp samt planering av lager så är det av stor vikt att man uppskattar flera bollar i luften samtidigt. Exempel på arbetsuppgifter är:


* Inköp till serviceverkstaden
* Hantera inköpsodrar samt göra avropen
* Hantera kommunikation via mail samt telefon
* Jobba med avrapportering samt orderläggning


VI SÖKER DIG SOM
- Slutförd ekonomisk utbildning på universitet/högskolenivå
- Flytande engelska i tal och skrift
- Goda kunskaper i svenska
- Arbetslivserfarenhet inom relevant område
- Hanterat stora datamängder
- God systemvana

Meriterande


* Arbetserfarenhet på multinationella bolag
* Arbetat med inköp tidigare


I denna process går vi mycket på personlig lämplighet. Det är därför av vikt att du är en person som arbetar strukturerat och som klarar av att ha många bollar i luften. Du skall även vara flexibel och kommunikativ då telefonen är ett av dina främsta arbetsverktyg.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: 4 månader, goda chanser till förlängning inom bolaget
* Placering: Borås


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2022
  • Ansök senast: 27 september 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


25 november 2024

21 november 2024

Strategisk inköpschef till Zetterströms

Strategisk inköpschef till Zetterströms

14 november 2024

19 november 2024