Inköpsplanerare till Unimedic Pharma

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

Unimedic Pharma är ett svenskt specialistläkemedelsföretag med lång erfarenhet inom läkemedelsutveckling, tillverkning, distribution och försäljning av läkemedel. I nära samarbete med hälso- och sjukvård utvecklar och tillhandahåller Unimedic specialistläkemedel för barn och vuxna med särskilda medicinska behov. Unimedic förser idag de nordiska marknaderna med ett brett sortiment av registrerade läkemedel, licensläkemedel och extempore-läkemedel. Läs gärna mer om Unimedic Pharma genom att klicka här. (https://unimedicpharma.se/om-oss/)

Om tjänsten

I den här rollen kommer du att tillhöra ett sammansvetsat team på 4 personer. Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta planering av inköp för licensläkemedel, lagerrapporter och lageranalyser. Du kommer att få ansvara för ett stort sortiment samt ha många kontakter både inom och utanför bolaget.

Övriga arbetsuppgifter kan innefatta:

- Skapande av inköpsorder mot leverantörer.
- Inköpsplanering för lagerhållna licensläkemedel.
- Hantera restnoterade produkter mot leverantör.
- Administration i bolagets affärssystem.
- Delta i möten med licensteamet kring lagersituation och prioriteringar.
- Månatliga lageravstämningar, faktureringar, kassaktionsredovisning samt utredning kring avvikelser.
- Vid behov stötta övriga delar av teamet med exempelvis import och export.


Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi hoppas att du har något års erfarenhet av att arbeta med inköpsplanering och leveransbevakning. Du kan ha arbetat som inköpare eller arbetat internt på en logistikavdelning.

För att passa i rollen tror vi att du är en noggrann person med att öga för detaljer. I och med att du kommer tillhöra ett familjärt team som präglas av samarbete ser vi att du är kommunikativt lagd och har förmågan att strukturera upp dina arbetsuppgifter. Vi önskar vidare att du är flexibel och har lätt för att snabbt byta fokus då det ofta händer att man behöver omprioritera sina arbetsuppgifter. Vi värdesätter ett handlingskraftigt arbetssätt och en vilja att lära sig nytt.

Kvalifikationer

- Flytande i svenska och mycket god engelska.
- God datorvana och lätt för att ta dig an nya system.
- Goda kunskaper i Excel.
- Vana av att hantera flera projekt parallellt.


Har du tidigare erfarenhet från läkemedelsbranschen eller har arbetat i affärssystemet Jeeves är det mycket meriterande.

Tillträde, omfattning och anställning

Tjänsten är ett vikariat på åtta månader mellan den 5 dec 2022 till och med 31 Aug 2023. Du blir anställd via oss på Hero med våra goda villkor och förmåner. Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag med flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans någon dag i veckan efter en inlärningsperiod. Kontoret är beläget i Solna med goda kommunala förbindelser.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023