OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund inom fordonsindustrin tror på nyfikenhet, engagemang och förståelse för människor är nyckeln till framgång! Som inköpsplanerare kommer du därmed vara en del av ett team som bryr sig om människor och arbetar tillsammans för att skapa ny teknik och innovationer för säker, hållbar och bekväm mobilitet. Låter det som något för dig?
Om tjänsten
Parts Supply & Logistics hos vår kund ansvarar för tillbehör och reservdelstillgänglighet för globala marknader. I ansvaret ingår hela materialflödet från leverantör till kund. Verksamheten är uppbyggd kring centrallager i Göteborg, USA, Kina, samt ytterligare stödlager runt om i världen. Gruppen Inköpsplanering är en del av prognos- och planeringsgruppen inom Parts Supply & Logistics. För närvarande är de cirka 40 anställda, organiserade i fyra team och de letar just nu efter en inköpsplanerare som kan ansluta till ett av dessa team!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som inköpsplanerare kommer du att spela en viktig del av ett agilt team, vars huvudansvar är att delar tillgänglighet, leverans precision och lagervärde optimeras. I denna roll kommer du att fungera som officiell kontaktperson mellan Parts Supply & Logistics och leverantörer/intressenter. Vidare kommer du att ansvara för både leverantörsutveckling och förbättring av interna processer.
Om dig
Kompentens och erfarenhet är viktigt, men personlighet och potential är nyckeln för denna roll. Vår kund letar efter en serviceinriktad individ med utmärkt verbal och skriftlig kommunikationsförmåga på både engelska och svenska. I arbetsuppgifterna inkluderas analys av data, därför kommer ett intresse och erfarenhet inom detta område att vara en viktig del i att lyckas i denna roll. Det är också viktigt att ha god interpersonell kompetens och social kompetens, för att kunna bygga relationer med intressenter och leverantörer.
Kvalifikationer
• M.Sc. inom teknik, eller affärer eller motsvarande
• 3+ års erfarenhet av inköpsplanering är meriterande
• Erfarenhet av logistik och ledande projekt
• Kunskap och erfarenhet inom LEAN Manufacturing är meriterande
• Körkort
Om anställningen
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan avsatt datum, sök därför redan idag om du är intresserad!
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Tidblom via Elsa.Tidblom@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se
Sökord Automotive, Fordonsindistrin, Logistik, Logistics, Engineering, Supply, Purchase Planner, Logistiker, Göteborg, Gothenburg
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147