OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett globalt företag? Detta är tjänsten för dig som har några års arbetslivserfarenhet, men vill utvecklas som inköpare och vara en viktig länk i vår kunds tillverkningskedja. Du kommer att ha leverantörskontakter som sträcker sig världen över och din arbetsinsats kommer att göra skillnad för den enskilde individen i vår kunds bransch.
INFORMATION OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en inköpsplanerare till ett världsledande företag i en bransch som gör skillnad för individen. Vår kund har höga ambitioner och befinner sig i en global och dynamisk miljö. Nu har du möjligheten att spela en avgörande roll för företaget och tillverkningsverksamheten i USA.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.
ARBETSUPPGIFTER
Som inköpsplanerare kommer du att arbeta med att planera inköp i relation till produktionens behov och lagersaldo. Det är du som lägger in rätt uppgifter i ERP systemet för att din tillverkningsenhet skall kunna lägga in sina orders. Du är den huvudsakliga kontaktpunkten för en produktionsanläggning i USA och för att deras orders skall bli beställningsbara i vår kunds affärsystem. Det är din kunskap och kompetens som är en viktig länk mellan fabriken i Umeå och produktionsanläggningen i USA. Vidare kommer du att ha ett nära samarbete mellan sourcing, planeringen och berörd ingenjör för tillverkning av produkten.
VI SÖKER DIG SOM
Du som söker tjänsten skall vara högskoleutbildad inom business, supply chain management, ekonomi, logistik eller liknande.
Efterfrågade specifika kompetenser:
- Du har några års erfarenhet av inköps- och/eller logistikplanering
- Har goda kunskaper i ERP/MPS system, som exempelvis Oracle Advance Planning Modul
- Goda kunskaper i MS Office
- Du talar och skriver både svenska och engelska flytande
Det är meriterande om du har erfarenhet av schematiskt material- eller produktionsplanering i stora eller medelstora företag. Likaså om du är APICS certifierad.
Som person är du nyfiken, problemlösningsfokuserad och tar till dig konstruktiv feedback.
Eftersom du kommer att ingå i ett team och ha ett nära samarbete med externa och interna kontakter har du en stark positiv inställning samt värdesätter samarbete och kommunikation högt. Du är en beslut- och initiativtagande person som arbetar självständigt inom ditt tilldelade ansvarsområde. Vidare är du ordningsam och har god förmåga att tänka strategiskt och proaktivt i ditt arbete. Då vår kund befinner sig i en internationell miljö behärskar du svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. För att lyckas i rollen krävs det att du är lyhörd och förutseende för vilka händelser som kan uppstå samt hur detta påverkar tillverkningsenheten du arbetar tillsammans med. Att vara service minded och ha en god prioriteringsförmåga är av största vikt.
Har du vad som krävs?
Sök tjänsten genom att klicka på ?Sök jobbet?. Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail ume01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
START: 15 oktober
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: 6 månader
UPPSKATTAD ARBETSTID: Heltid
PLATS: Umeå
URVAL: Sker löpande
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382
0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372
0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson