OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom inköp och brinner för projektledning? Då är denna tjänst en möjlighet för dig att ta nästa kliv i din karriär!
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
Den här befattningen innebär ett övergripande ansvar för att leda projektteam bestående av flera olika funktioner inom organisationen Sourcing & Supply. Inköpsprojektledaren skall planera, strukturera, samordna, verkställa och följa upp arbetsuppgifter inom sitt/sina projekt. Arbetet ska ske på ett produktivt och effektivt sätt utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer för tilldelade projekt. Inköpsprojektledaren ska även vara en bidragande faktor i det kontinuerliga förbättringsarbetet som gynnar Saab Kockums AB både kort- och långsiktigt.
I rollen som inköpsprojektledare säkerställs att följande arbetsuppgifter utförs i enlighet med de interna och externa krav som gäller för tillfället:
- Budgetering
- Samordning och koordinering
- Kundkontakt
- Projektresurser
- Anskaffning av material
- Rapportering
Din profil
I denna roll kommer du att ha många intressenter både inom och utanför företaget, vilket innebär att du behöver kunna lösa problem effektivt genom samarbete och ha en förmåga att bygga upp nätverk.
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom inköp och att du har flerårig erfarenhet inom området.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag hos Skill om 12 månader med chans till förlängning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emy Ekdahl, emy.ekdahl@skill.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.