OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en inköpssamordnare till vår uthyrningsverksamhet. Vår kund är i behov av en vikarie fram till årets slut, därefter finns möjlighet till både förlängning och anställning hos kund. Dina arbetsuppgifter består av följande: -ansvara för att inköp av varor och tjänster sker enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling). -genomföra kvalificerade avrop från ramavtal. -i vissa lägen genomföra direktupphandlingar. Tjänsten innebär också visst ansvar för planering och genomförande. Då beställningar ibland kan komma in sent ställer arbetet krav på problemslösnings- och prioriteringsförmåga. Vi ser gärna att du är en självständig, flexibel person med hög integritet. Då arbetet har många kontaktytor krävs det att du har en väl utvecklad servicekänsla och kommunikativ förmåga. Du har social kompetens och trivs med att samarbeta med dina kollegor. Utöver detta krävs goda kunskaper i engelska. Du bör ha högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, ekonomi eller juridik, med goda datakunskaper. Erfarenhet av inköpsarbete inom offentlig förvaltning eller privat sektor är meriterande.