Inköpssamordnare

Inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Om arbetsplatsen
Brinner du för goda offentliga affärer och tilltalas av möjligheten att vara med och påverka?
Vi söker dig som genom goda offentliga affärer vill vara med och åstadkomma nytta för kommunens invånare.

Upphandlingsverksamheten är centralt placerad vid kommunstyrelsens förvaltning och är kommunens kunskapskälla avseende upphandling och inköp. Upphandlingssektionen genomför ramavtalsupphandlingar samt övriga större upphandlingar inom kommunen. Vi arbetar också proaktivt med uppföljning av de upphandlade avtalen. Beställningar över ramavtalen sker i kommunens e-handelssystem, Proceedo.


-

Arbetsuppgifter
Upphandlingsverksamheten är under utveckling vilket ger dig stora möjligheter att påverka. Huddinge kommun erbjuder ett arbetsklimat som präglas av högt tempo och engagerade medarbetare. Huddinge ligger bara 15 minuter från Stockholm.

I rollen som Inköpssamordnare arbetar du bl a med att underhålla och utveckla kommunens e-handel tillsammans med systemadministratör. Detta inbegriper att ansvara för att lägga in, underhålla och uppdatera pris- och produktinformation samt övrig avtalsinformation i kommunens e-handelssystem, men även support avseende verksamhetsfrågor relaterade till e-handel. Du arbetar också i viss mån med angränsande informationsflöden. I tjänsten ingår också att representera kommunen i kontakter med den centrala förvaltningsorganisationen för Södertörnkommunernas gemensamma projekt, samordnad varudistribution (SVD) samt svara för support och informationshantering avseende frågor inom detta område gentemot kommunens verksamheter.

Som Inköpssamordnare i Huddinge kommun ansvarar du för att strukturera, planera och genomföra ditt arbete så att verksamheternas behov tillgodoses på ett effektivt sätt och de övergripande målen uppfylls. Du arbetar i nära samarbete med kommunens verksamheter. Du deltar också i vårt ständiga utvecklingsarbete med målet att kunna göra ännu bättre offentliga affärer.

Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning som är relevant för rollen. Gärna dokumenterad erfarenhet av arbete med e-handel och/eller samordnad varudistribution samt kännedom om upphandlingar inom offentlig sektor enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling).

Du har mycket goda kunskaper i svenska och är duktig på både muntlig och skriftlig framställning. Vana att arbeta Proceedo eller andra e-handelssystem värdesätts.

Vi söker dig som är strukturerad och som kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du kvalitetsmedveten och noggrann. Du arbetar bra med komplexa frågor och problemlösning, förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna, och producerar egna dokument av hög kvalité. Att ha en god samarbetsförmåga är en framgångsfaktor i arbetet. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. För övrigt är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående.

Erfarenhet av att arbeta med inköps- och e-handelsfrågor i kommun eller annan politiskt styrd organisation är meriterande.


Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se Facklig kontaktinformation

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huddinge kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2020
  • Ansök senast: 12 juni 2020

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024