OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
ARBETSUPPGIFTER
Stadsbyggnadskontorets ekonomienhet består idag av sex personer. Vi har ansvar för förvaltningens ekonomiprocesser såsom redovisning, bokslut, kund- och leverantörsreskontra med mera. Därtill ansvarar ekonomienheten för samordningen av förvaltningens övergripande budget- och uppföljningsprocess. Vi på ekonomienheten ansvarar också för förvaltningens inköps- och upphandlingsprocess samt övergripande verksamhetsutveckling.
Ekonomienheten söker nu en inköpssamordnare vars huvudsakliga arbetsuppgift blir att arbeta med administration av inköp och upphandlingar åt vår planavdelning. Arbetet innebär att i samarbete med beställare genomföra avrop främst från ramavtal kopplade till tekniska konsulter inom olika avtalsområden för detaljplanering. Detta sker i huvudsak genom olika avropsformer och förnyade konkurrensutsättningar enligt villkoren i stadens ramavtal. Det innebär att du på uppdrag av och tillsammans med planhandläggare och projektledare tar fram och utformar avropsunderlag och medverkar i planering, uppföljning och kvalitetssäkring av leveransen under hela inköpsprocessen. Du kommer att arbeta tillsammans med stadsbyggnadskontorets upphandlare, ekonomiadministratör och jurist för att säkra en effektiv och korrekt upphandlingsprocess. Vi ser det som viktigt att du trivs med att samarbeta med flera olika parter samt att du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har genomgått en utbildning inom offentlig upphandling eller gått en kurs i lagen om offentlig upphandling (LOU). Du ska ha några års erfarenhet av upphandlings- och inköpsarbete inom offentlig verksamhet, såsom att genomföra förnyade konkurrensutsättningar och beställningar på ramavtal. Vi arbetar med Visma Tendsign och Visma Proceedo som systemstöd i våra upphandlingar och inköp och erfarenhet av dessa system är meriterande. Även erfarenhet av att arbeta med ABK09 och avtalsuppföljning är meriterande.
Du är ansvarstagande, har integritet och är trygg inom upphandlings- och inköpsadministration. Det är också viktigt att du har god servicekänsla och kan förklara saker på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Prestigelöshet är ytterligare en egenskap vi värderar högt. Vi vill att du har vana av att arbeta i grupp där man hjälper varandra och agerar lösningsorienterat. Du ska också ha en förmåga att arbeta självständigt och kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vi ser också att du behöver ha goda kunskaper svenska och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
ÖVRIGT
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.