Inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Roslagsvatten befinner sig i början av en spännande förändringsresa och vi utökar nu vår styrka med fler kompetenta medarbetare i syfte att nå våra högt uppsatta mål om en hållbar framtid.

Våra kommuner växer och utvecklas i en hög takt och för att möta morgondagens behov behöver vi på Roslagsvatten ställa om, justera och utveckla vår verksamhet med lösningar som är hållbara över tid. Vi kallar denna resa Roslagsvatten 2.0 och vi hoppas du vill vara med på den med oss! Idag är vi cirka 180 medarbetare med huvudkontor i närheten av Roslagbanan i Åkersberga.

Som vi ser det, har vi på Roslagsvatten ett stort och viktigt uppdrag - att möjliggöra hållbara samhällen. Det handlar om att se till att det kretslopp som tjänat oss i miljoner år kan fortsätta göra sitt jobb, så att våra barnbarn kan ta del av en av världens vackraste miljöer. Idag distribuerar vi dricksvatten, renar avloppsvatten och ansvarar för insamling av hushållsavfall samt driver återvinningscentraler i några av de mest expansiva kommunerna i Stockholm- och Uppsalaområdet.

Vi är inne i ett mycket intressant uppbyggnadsskede och har stora ambitioner inom inköps- och upphandlingsutveckling. Vi jobbar resultatinriktat, proaktivt och med ett hållbarhetstänk i allt vi gör.

Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Arbetsuppgifter

Som inköpssamordnare blir ditt första uppdrag att ansvara för implementeringen av det nyligen upphandlade inköpssystemet, vilket utgör en viktig förutsättning för inköpsenhetens förmåga att nå sina uppsatta mål. Du kommer på sikt även att medverka till utvecklingen av inköps- och fakturahanteringsprocessen samt det analytiska och strategiska arbetet med spendanalyser, kopplat till inköpssystemet.

Du får chansen att planera och arbeta med utbildning och stöd till våra användare, anslutning av leverantörer för elektroniska fakturor samt elektroniska beställningar. Vidare kommer du att hantera produktkataloger, skapa inköpsformulär och säkerställa att olika typer av beställningar kan göras i inköpssystemet.

Du kommer även att bli systemförvaltare för vårt inköpssystem. Hela inköpsavdelningen arbetar med verksamhetsutveckling genom att öka användning och funktionalitet i systemet i samråd med organisationen och leverantörer, där målet är att alla beställningar ska genomföras i systemet.

I rollen som inköpssamordnare kommer du att arbeta nära ekonomienheten för att säkerställa effektivisering i fakturaflöden och samarbeta med upphandlarna gällande e-faktura och e-handel.

Kvalifikationer

- Relevant utbildning på högskola eller YH-nivå inom ett område vi bedömer relevant för tjänsten alternativt tidigare arbetserfarenhet av inköpssystem
- Behärskar engelska i tal och skrift


Meriterande kvalifikationer

- Kunskap om e-faktura standards (Svefaktura, PEPPOL,SFTI) offentligt inköpsarbete, inköpsstatistik samt hur man genomför spendanalyser
- Erfarenhet av att implementera eller utveckla användningen av e-handel inom offentlig sektor eller arbetat med att ställa krav i upphandling kopplat till inköpssystem
- Erfarenhet av leverantörsanslutning för beställning och e-faktura
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av att bearbeta data och analysera spendanalyser


Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen tror vi att förmågan att vara kreativ och flexibel är något som kommer naturligt för dig. Du är också bra på att organisera och strukturera ditt arbete. Som person är du ansvarstagande och trivs i en roll som har fokus på utveckling. Att ibland behöva vara pådrivande för att leveranser med rätt kvalitet blir klara i tid ingår i jobbet och är inget som är obekvämt för dig.

Som inköpssamordnare kommer du ha många kontaktytor både inom och utanför organisationen. Det innebär att samarbetsförmåga och kommunikation spelar en avgörande roll och vi kommer därför att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för rollen.

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kommer att tillämpas.

Tjänsten utgår från vårt kontor i Åkersberga.

Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-partner Sandra Mathisen på 08-598 428 12 eller sandra.mathisen@roslagsvatten.se. För frågor om tjänsten finns Lina Cheung, Inköpschef, tillgänglig på 08-580 20 974 eller Lina.Cheung@roslagsvatten.se (mailto:Crister.Backstrom@roslagsvatten.se).

För fackliga frågor, kontakta:

Vision: Patric Federley, telefonnummer 08-540 835 25, e-post patric@roslagsvatten.se

Saco: Carina Asp, telefonnummer 08-540 835 07, e-post carina.asp@roslagsvatten.se

Sista ansökningsdag för tjänsten är 2021-06-30. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Så välkommen att skicka din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Roslagsvatten AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024