Inköpssamordnare

Inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland finns i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Här servar vi ca 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning av en inköpssamordnare.

Ansvar och arbetsuppgifter

Din uppgift blir att kontinuerligt säkerställa att de samarbetsavtal som HSB Södra Norrland har med underleverantörer och andra samarbetsparter garanterar goda villkor för våra kunder och för HSB Södra Norrland. Förhandlingar och uppföljningar av avtalen samt hur leverantörer hanterar frågor som rör kvalitet, miljö, arbetsmiljö och ekonomi är en viktig del av uppgiften.

Vidare arbetar du för att stödja och följa upp verksamhetens övriga inköp och du blir också vår kontaktperson mot HSBs nationella inköpsorganisation.

Rollen är en stödfunktion som är underställd ekonomichef.

Erfarenhet

Du har någon form av inköpsutbildning i grunden eller motsvarande erfarenhet från yrkeslivet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från likvärdig roll, gärna från en medelstor organisation. Kännedom om fastighetsförvaltning är meriterande.

Personliga egenskaper

I rollen som inköpssamordnare krävs det att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du trivs att samarbeta med många olika parter, interna och externa.

Eftersom du i rollen både kommer arbeta självständigt och i team krävs det att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar bra med andra. Du tar ansvar för din uppgift, är initiativtagande, driven och resultatinriktad och professionell i dina affärsrelationer.

Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. I rollen som inköpssamordnare behöver därför du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem. 

Vad HSB erbjuder 

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vill Du veta mer? Sista ansökningsdag 2021-11-28, intervjuer kan komma att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Vill du veta mer, kontakta ekonomichef Malin Nordqvist 010-303 23 80.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Rofors

Joakim Axelsson

Magnus Gustafsson

Björn Pettersson

Per-Anders Olsson

Lise-Lei Hugosson

Lise-Leo

Kari Svedevall

Sophie Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Besöksadress

Kungsgatan 25 B
None

Postadress

Box 1226
VÄNERSBORG, 46228

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024