Inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen. Sektorn leds av en sektorchef som tillika är kommundirektör. Det finns cirka 90 medarbetare i sektorn.

Vi har en tydlig målsättning om att ha en effektiv organisation och verksamhet, ekonomistyrning är därför ett strategiskt viktigt område där vi under flera års tid aktivt arbetat med förbättring och kvalitetssäkring av de grundläggande processerna.

Redovisningsenheten har idag 22 medarbetare och är en del av avdelningen ekonomi och verksamhetsstyrning som leds av ekonomichefen. Tillsammans med enhet budget och analys är vi ett stöd och en resurs för kommunens sektorer samt flera av våra bolag och kommunalförbund. Redovisningsenheten har också ett tydligt uppdrag att leda ekonomiska processer i kommunen och vårt uppdrag omfattas av bland annat inköp, försäljning, redovisning, cash management och förvaltning av vårt ekonomisystem.


ARBETSUPPGIFTER
I ditt uppdrag ingår att ta en aktiv roll i kommunens övergripande inköpsnätverk som har i uppdrag att samordna inköpsbehoven mellan de olika sektorerna. I uppdraget ingår att ansvara för inköpsanalystjänsten Bubobubo och stödja inköpssamordnare och upphandlare med kvalificerade inköpsanalyser. Du förväntas komma med förslag på förändringar samt vara delaktig i genomförandet av förbättringsarbete inom de olika sektorerna och driva och samordna inköpsfrågor i hela organisationen. I arbetet ingår också att tillsammans med inköpsgruppen arbeta med e-handel och driva utvecklingsprojekt inom inköpsområdet.

Du rapporterar till processledaren för inköp i kommunen som också är samordningsansvarig för inköpsgruppen som du ingår i och som kommer vara ditt stöd i din arbetsplanering. Du är underställd vår redovisningschef.


KVALIFIKATIONER
• Du har en akademisk utbildning inom exempelvis industriell ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Du har erfarenhet av kvalificerat arbete med inköpsfrågor.
• Du har intresse för och erfarenhet av arbete i kvalificerat ekonomisystem.
• Du är analytisk, strukturerad och noggrann.
• Du är öppen för nya utmaningar och vill främja utveckling
• Du har ett professionellt förhållningssätt och är rak och tydlig i din kommunikation.
• Du är duktig på att bygga och vårda förtroendefulla relationer.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Annelie Nyman
0500-497397
Processledare inköp Eva Wärnå
0500-498585
Finanscontroller Bas Thijssen
0500-498193

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024