Inköpssamordnare

Inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning

Du kommer till vår enhet för att stärka förvaltningens administrativa stödfunktioner. Inom administrativa enheten (Socialförvaltningen) har vi en god stämning och bra samarbete där fokus ligger på service, effektivitet och utveckling. Vi hoppas att du vill vara med och bidra till vårt utvecklingsarbete. 


Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ansvara för planering, uppföljning och genomförande av förvaltningens inköp. En viktig del i ditt arbete är rådgivning och uppföljning samt förvaltning av befintliga avtal.
Du kommer att genomföra direktupphandlingar tillsammans med kategoriledare och eller upphandlare beroende på komplexitet.
Du kommer också att ingå i inköpsforum med inköpssamordnare och centrala inköpare. I uppdraget ingår även att planera och genomföra utbildningsinsatser inom upphandlings- och inköpsfrågor.
Du är förvaltningens representant i upphandlingsforum och bevakar nya upphandlingar.
Du är rapporteringsansvarig gentemot förvaltningens ledning gällande upphandlingar och inköpsfrågor.

Du stödjer förvaltningens enheter i upphandlings- och inköpsfrågor.

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer inom upphandlings- och inköpsfrågor.
I enskilda fall av specialinköp eller sällanköp, vara behjälplig vid beställning.


Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning/ YH-utbildning eller motsvarande som arbetsgivaren anser relevant för uppdraget. Du har erfarenhet av inköp och offentlig upphandling, ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Goda kunskaper inom LOU och arbetslivserfarenhet inom området är meriterande.

För rollen krävs att du har en god en kommunikativ och pedagogisk förmåga. Andra egenskaper vi värdesätter är god problemlösningsförmåga, ansvarstagande, serviceinriktad och flexibel. Du har även ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera.

Du kan arbeta både enskilt och i grupp. Vi ser att du bidrar med egna idéer, är nytänkande och bidrar till verksamhetens utveckling. Då dina arbetsuppgifter är varierande behöver du vara lösningsfokuserad samt kunna prioritera och självständigt genomföra dina arbetsuppgifter.
Du trivs med att ha många kontaktytor och uppskattar ett nära samarbete med andra. Du känner dig bekväm med att hålla i presentationer för olika grupper, såsom kollegor, chefer och politiker. Vidare har du en förmåga att ge god service och skapa förståelse inom ditt arbetsområde. Du har god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt är lyhörd för verksamhetens behov, men samtidigt tydlig i dina budskap och din kommunikation.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 


Övrigt
Vi erbjuder flexibel arbetstid,  och semesterväxling. Vi erbjuder även goda friskvårdsmöjligheter i form av personalklubb samt  friskvårdstimme.
Individuell lönesättning, ange löneförslag i din ansökan.


För mer information kontakta:
Administrativ chef
Faruk Saric 0454-81046


Sista ansökningsdag:
221104

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlshamns kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023