OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och driva utvecklingen av inköpsprocessen i socialförvaltningen Sydväst? Förvaltningens samlade inköp och upphandlingar uppgår till ca. 225 mnkr per år varav ca. 165 mnkr avser upphandlingar av vård- och boendeplaceringar. Hos oss får du möjlighet att arbeta nära verksamheterna och bidra till en effektiv hantering av våra gemensamma resurser.
I rollen som inköpssamordnare kommer du tillsammans med processledare för inköp och samordnande inköpsadministratör utgöra förvaltningens inköpsteam. Tillsammans är ni förvaltningens specialister i inköpsfrågor och i vårt inköpssystem Proceedo. Du har goda kunskaper om LOU och tillsammans med övriga inom inköpsteamet kommer du samordna, kvalitetssäkra och följa upp förvaltningens inköp. Rollen som inköpssamordnare innebär också att genomföra större och mer komplicerade inköp, genomföra större direktupphandling samt att tillsammans med övriga inom inköpsteamet utveckla processer, rutiner och utbildningar inom inköpsområdet. Du kommer tillsammans med teamet också agera stöd till förvaltningens inköpsadministratörer, chefer och beställare inom inköpsområdet. En stor del av förvaltningens upphandlingar återfinns inom vård- och boendeplaceringar och en del av uppdraget kommer innebära att stödja handläggare vid upphandling av dessa tjänster.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom inköp, ekonomi, juridik eller annan eftergymnasial utbildning som bedömas som likvärdig.
Vi tror att du har erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och socialtjänstområdet.
Vidare ser vi att du har goda kunskaper i officepaketet och där särskilt i Excel. Vi tror också att du har erfarenhet av att arbeta i Proceedo.
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Du kan också överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.
Vidare tror vi att du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.
Du trivs även med och har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Du har högskoleutbildning inom inköp, ekonomi, juridik eller annan eftergymnasial utbildning som bedömas som likvärdig.
Vi tror att du har erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och socialtjänstområdet.
Vidare ser vi att du har goda kunskaper i officepaketet och där särskilt i Excel. Vi tror också att du har erfarenhet av att arbeta i Proceedo.
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Du kan också överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.
Vidare tror vi att du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.
Du trivs även med och har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
ÖVRIGT
Urval kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.