Inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

...till Kommunledningskontoret Inköpsenhetens uppdrag är att övergripande leda och utveckla kommunkoncernens inköpsarbete. Enheten har till uppdrag att sprida information om våra avtal, att bistå i upphandlingsfrågor och, på uppdrag från våra sju förvaltningar och tre bolag, även genomföra större upphandlingar. En annan viktig uppgift är att samordna upphandlingsfrågorna framförallt inom kommunen, men även med andra kommuner i synnerhet höglandskommunerna. I uppdraget som inköpssamordnare ingår att ta fram förfrågningsunderlag, genomföra upphandlingar och utvärdera anbud. Skriva kontrakt, ge råd och stöd i upphandlingsfrågor ingår också bland uppgifterna. Vår inköpsfunktion står inför vissa förändringar. Genom ett utvecklat och strukturerat samarbete med våra grannkommuner på Höglandet tror vi oss kunna uppnå en ännu bättre effektivitet i arbetet. Vi söker dig som har en akademisk utbildning eller annan lämplig utbildning inom området. Det är viktigt att du har erfarenhet av offentliga upphandlingar och därmed har skaffat dig goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling. Du är iderik och drivande med ett utåtriktat sinnelag och en god förmåga till samarbete. Du är flexibel till din natur och är intresserad av utvecklingsfrågor. Du har lätt för att uttrycka Dig i tal och skrift och goda datakunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

RekryteringsHuset Petra Lindomborg

Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Enhetschef Therese Ekbladh
0380-51 86 57
Avdelningschef Cecilia Gerhardsson
073-074 72 11
Vikarieförmedlingen
0380-518188

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 september 2006
  • Ansök senast: 2 oktober 2006

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

571 80 Nässjö
Nässjö, 57180

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010