OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
...till Kommunledningskontoret Inköpsenhetens uppdrag är att övergripande leda och utveckla kommunkoncernens inköpsarbete. Enheten har till uppdrag att sprida information om våra avtal, att bistå i upphandlingsfrågor och, på uppdrag från våra sju förvaltningar och tre bolag, även genomföra större upphandlingar. En annan viktig uppgift är att samordna upphandlingsfrågorna framförallt inom kommunen, men även med andra kommuner i synnerhet höglandskommunerna. I uppdraget som inköpssamordnare ingår att ta fram förfrågningsunderlag, genomföra upphandlingar och utvärdera anbud. Skriva kontrakt, ge råd och stöd i upphandlingsfrågor ingår också bland uppgifterna. Vår inköpsfunktion står inför vissa förändringar. Genom ett utvecklat och strukturerat samarbete med våra grannkommuner på Höglandet tror vi oss kunna uppnå en ännu bättre effektivitet i arbetet. Vi söker dig som har en akademisk utbildning eller annan lämplig utbildning inom området. Det är viktigt att du har erfarenhet av offentliga upphandlingar och därmed har skaffat dig goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling. Du är iderik och drivande med ett utåtriktat sinnelag och en god förmåga till samarbete. Du är flexibel till din natur och är intresserad av utvecklingsfrågor. Du har lätt för att uttrycka Dig i tal och skrift och goda datakunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
RekryteringsHuset Petra Lindomborg
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Enhetschef Therese Ekbladh
0380-51 86 57
Avdelningschef Cecilia Gerhardsson
073-074 72 11
Vikarieförmedlingen
0380-518188