Inköpssamordnare

Inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Orsa kommun, en liten pärla i Siljansbygdens norra del. Här finns vildmark runt knuten och kulturen i centrum. I Orsa gör vi saker tillsammans på ett enkelt sätt med nära samverkan och korta beslutsvägar. I Orsa skapar vi med människor, inte för, här finns livskvalitet och vi gör saker möjliga. I Orsa finns gemenskap, mod och skaparkraft.


 


Kommunen har det yttersta ansvaret för att alla som bor eller tillfälligt vistas i kommunen får sina grundläggande behov av stöd och social trygghet tillgodosedda. Kommunledningskontoret fungerar som service, samordnings- och ledningsstöd inom verksamhetsområden ekonomi, personal, kansli samt kommunikation.



Beskrivning
Orsa kommun söker en ny inköpssamordnare då vår nuvarande antagit nya utmaningar.

Vi söker dig som är intresserad av inköps- och upphandlingsfrågor och samtidigt brinner för utveckling. Här får du möjlighet till ett självständigt arbete med eget ansvar. På Orsa kommun blir du en del av ekonomienheten där vi i dagsläget är fem personer. 



Arbetsuppgifter
Som inköpssamordnare kommer du att arbeta kommunövergripande och har därmed en central roll i kommunens utveckling avseende inköps- och upphandlingsfrågor. Du är också vår systemförvaltare för e-handelssystemet och Orsas länk till den gemensamma upphandlingsenheten i Mora. 

Du kommer att leda kommunens beställarorganisation, ansvara för avtalsuppföljning och vara kontaktperson i övergripande frågor rörande upphandling. I din roll är du ett stöd till verksamheterna i bland annat direktupphandlingsfrågor.

För att trivas hos oss krävs det att du gillar en miljö med ständiga förändringar och ett högt tempo. Du drivs av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem.



Kvalifikationer
Vi tycker att det är meriterande om du har akademisk utbildning från exempelvis ekonomiprogrammet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Yrkeserfarenhet av inköp och/eller offentlig upphandling är meriterande samt erfarenhet av e-handelssystem.

För att passa i rollen har du hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt.



Personliga egenskaper
Vid tillsättningen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. För att lyckas i tjänsten ser vi att du är självgående, drivande, prestigelös och serviceinriktad.

I tjänsten ingår att utbilda och stötta kommunens beställarorganisation. För att lyckas i tjänsten är det därför nödvändigt att vara pedagogisk och kommunikativ. För att hålla ordning på våra avtal och möta verksamheternas varierande behov är det angeläget att du är både strukturerad och flexibel.



Välkommen med din ansökan!


 


Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekonomienheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2023
  • Ansök senast: 14 augusti 2023

Liknande jobb


20 november 2024

Servicetekniker

20 november 2024

Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024