OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad och kompetent inköpssamordnare som vikarie till ekonomiavdelningen i Socialförvaltningen Centrum då vår kollega går på föräldraledighet. Som inköpssamordnare kommer du att vara förvaltningens specialist i inköpsfrågor och leda och stötta förvaltningens verksamheter till hållbara och effektiva inköp. Arbetet sker i nära samarbete med inköpsadministratör, chefer och beställare. Vår förvaltning utför många olika typer av inköp, du får en spännande arbetsmiljö och möjlighet att bidra till en verksamhet som befinner sig mitt i samhällsutvecklingen.
I arbetet ingår:
• Stöd vid förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar.
• Utveckla och implementera inköpsstrategier och policys
• Arbeta med förbättringsarbete och Intern kontroll av inköpsprocessen.
• Granska och följa upp avtal med leverantörerna.
• Lokalt verksamhetsstöd (LVS) i Proceedo
• Ansvara för utbildning inom inköpsprocessen
• Stödja och leda förvaltningens inköpsnätverk
• Att genomföra uppdrag, analyser, utredningar, leda projekt samt handlägga ärenden inom ekonomi-, inköps- och avtalsområdet ingår också.
Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö med kompetenta och hjälpsamma kollegor där du har möjlighet att påverka och utvecklas.
KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling eller högskoleexamen i ekonomi, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
God kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) och det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal.
Erfarenhet av självständigt arbete inom inköps-/upphandlingsområdet är meriterande.
God kännedom om inköpssystemet Proceedo är också en fördel.
Analytisk och strukturerad med god pedagogisk förmåga.
Förmåga att arbeta både självständigt och i samarbete med andra.
Kommunikativ och skicklig i både tal och skrift, bekväm med att hantera många interna och externa kontakter.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.