OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tekniska divisionen driver verksamheten i egen regi och består av fyra verksamhetsområden: Gata/Park/Hamn, Nyköping Vatten, Renhållning och Kommunfastigheter. Där utöver finns en projektenhet, ekonomienhet samt en administrativ stab. I divisionen arbetar ca 200 tillsvidareanställda och divisionen omsatte år 2017 drygt 1 miljard kronor. Våra uppdragsgivare är Kommunstyrelsen, Bygg- och tekniknämnden samt Kultur- och fritidsnämnden.
Välkommen till en arbetsplats med stor variation!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en inköpssamordnare med intresse för upphandling som kommer att tillhöra divisionens ekonomienhet. Som inköpssamordnare arbetar du med divisionens inköps-och upphandlingsfrågor. Du kommer att vara en viktig länk mellan den centralt placerade inköps- och upphandlingsenheten och divisionens medarbetare.
Du kommer att stötta divisionen brett i alla frågor som rör inköp och upphandling. I din vardag kommer du att träffa leverantörer både för att följa upp avtal med också för att förhandla och skapa nya. Du hjälper cheferna att direktupphandla, ta fram upphandlingsunderlag och genomför förnyade konkurrensutsättningar.
I rollen som inköpssamordnare kommer du också att vara drivande för divisionen i utredningar, övergripande projekt och utvecklingsarbete kring inköps- och upphandlingsprocesser. Exempel på sådana projekt är att utveckla arbetsrutiner och processer för upphandlingsbehov samt ta fram inköpsanalyser för verksamheter och övergripande för divisionen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• utbildning inom administration, ekonomi/teknik/juridik, eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• praktisk erfarenhet i och kunskap om inköps- eller upphandlingsarbete,
• god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl muntligt som skriftligt,
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har är en prestigelös och positiv individ som gärna skapar och upprätthåller kontakter. Du bemöter människor på ett pedagogiskt och förtroendeskapande sätt och ditt konsultativa förhållningssätt hjälper dig att bemöta olika frågor och individer på ett professionellt sätt.
Arbetet är ofta självständigt vilket gör att du behöver kunna ta stort eget ansvar och ha ett eget driv i arbete.
Då rollen kommer att ha ett stort kontaktnät kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av upphandling inom politisk styrd verksamhet
• kunskaper inom lagen om offentlig upphandling (LOU)
• B-körkort
Låter detta intressant, så kan vi erbjuda ett stimulerande, omväxlande och roligt arbete. Tar du dessutom med dig en positiv och nyfiken inställning så kommer du att trivas hos oss.
ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande
kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en
spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg -
Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver,
både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med
många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets
viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera
dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda
människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.
Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.