OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningens verksamhet omfattar arbetsmarknad, försörjningsstöd, samt vuxenutbildning. Målet är att bidra till fler jobb, fler i jobb genom en mängd olika arbetsmarknadsinsatser. Några exempel är trainee, jobb öronmärkta för personer med funktionsnedsättning, satsning på specialpedagogisk enhet inom vuxenutbildningen samt satsning på ett framtida Yrkeshögskolecenter.
Som inköpssamordnare tillhör du förvaltningens ekonomienhet och du kommer att ha ditt kontor placerat i centrala Eskilstuna, cirka fem minuter från tågstationen. Vi på ekonomienheten ansvarar för förvaltningens budget- och uppföljningsprocess, ekonomiadministration, inköp, avtal, ekonomiska analys och statistik. Vi deltar också i att ta fram förvaltningens verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning. För närvarande är vi sju medarbetare. Din organisatoriska tillhörighet blir arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen, men du kommer även att arbeta mot socialförvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba på en liten enhet där du får ta stort eget ansvar? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med inköp och av att styra och leda andra inom området? Då kan det vara dig vi söker!
Hos oss är din huvudsakliga uppgift att samordna inköps- och upphandlingsverksamheten inom förvaltningarna. Du har ett nära samarbete med chefer och interna verksamheter, både som stödfunktion och som drivkraft i inköpsstyrningen. Du är också en länk mellan kommunens centrala upphandling och de egna förvaltningarna.
Du kommer att arbeta med att följa upp och analyserar alla inköp. Du arbetar aktivt med inköpsstyrning och med att utbilda och ge information och stöd till förvaltningens chefer och beställare. Du styr och leder alla beställare inom förvaltningarna i avtals- och inköpsfrågor, arbetar med avtalshantering och informerar om alla förändringar som sker till de som är berörda. I rollen är du även den lokala administratören för inköpssystemet Proceedo och du är systemsupport till förvaltningarnas beställare. Du genomför du också enklare direktupphandlingar samt tar fram rutiner och mallar som underlättar arbetet för beställare och chefer. Som en del av en mindre enhet kan du även behöva hjälpa till med andra arbetsuppgifter om någon av dina kollegor skulle vara borta.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en ekonomiexamen ifrån högskola eller universitet eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig. Vi ser också att du har minst två års erfarenhet av arbete inom ekonomi inom något av områdena inköp eller upphandling samt att du har goda kunskaper i Officepaketet. Dina kunskaper i svenska behöver vara goda i både tal och skrift, då arbetet innefattar många moment där det krävs.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med upphandlingsfrågor, erfarenhet av avtalsskrivning eller om du har gått kurser inom juridik med inriktning mot upphandling ser vi det som meriterande. Det är också en fördel om du tidigare har jobbat i systemen Proceedo, Agresso och Tendesign.
Som person ser vi att du är van att arbeta självständigt, att du är systematisk och välorganiserad och att du har en god förmåga att panera och upprätta ramar i ditt arbete. Vi tror också att du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett konkret och praktiskt sätt och att du är en person som är bra på att lyssna på andra och på att sätta dig in i deras situation. Klarar du av att ha många saker igång samtidigt tycker vi att det också är bra!
Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Therese Klingmalm (nås v.31-32)
016-710 51 38
Enhetschef Thria Rahman (nås v.31-32)
016-710 84 56
Rekryteringskonsult (semester V.32-34) Hanna Söderberg
Rekryteringskonsult (semester V.32) Therese Gustavsson
Rekryteringskonsult (semester V.31-34) Hanna Söderberg
Rekryteringskonsult Therese Gustavsson
Rekryteringskonsult Lisa Bele
016 - 710 25 78
Rekryteringskonsult Elin Engström
016- 710 51 39
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52