OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.
Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillhöra vår ekonomiavdelning som består av ett engagerat och härligt team som stöttar varandra samt bidrar till varandras utveckling och trivsel. Arbetsplatsen är idag centralt lokaliserad. Hos oss får du möjlighet att arbeta nära och stödja uppskattade och kreativa verksamheter som når många och som är angelägen då staden växer och utvecklas.
Tjänsten som inköpssamordnare hos oss innebär en samordnande roll i arbetet med att effektivisera och kvalitetssäkra förvaltningens operativa inköpsprocess och syftar till att skapa största möjliga mervärde i enlighet med gällande regelverk. Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara central inköpssamordning för kulturförvaltningen. Du kommer även att agera operativt stöd i upphandlingar samt vara processledare för den operativa inköpsprocessen med fokus på fakturaflödet
Utöver ovanstående arbetsuppgifter kommer du även att leda det operativa inköpsforumet i förvaltningen samt vara en lokal systemförvaltare för Proceedo. Du kommer utbilda inköpare i förvaltningen och ansvara för centrala anvisningar och stödjande/styrande dokument. Du kommer bidra till utvecklingsarbetet på avdelningen och då främst inom inköpsprocessen. Du kan även genomföra inköp, avrop, förnya konkurrensutsättning samt genomföra mindre upphandlingar. Slutligen kommer du även förvalta avtal och delta i kategoriarbete och andra projekt kopplade till förbättringar av inköpsverksamheten.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen hos oss har du en relevant eftergymnasial utbildning inom inköpsområdet alternativt relevant arbetslivserfarenhet i kombination med kunskap som du förvärvat på annat sätt. Du har minst tre års erfarenhet av inköpsarbete och en god kännedom om Lagen om offentlig upphandling (LOU). Vi ser även att du tidigare har arbetat med processledning och verksamhetsutveckling samt innehar goda kunskaper i MS Office (Powerpoint, Excel, Word) och Proceedo. Har du arbetat inom en politiskt styrd organisation ser vi det som meriterande.
I rollen som inköpssamordnare är du synlig ute i verksamheten och det krävs därför att du håller en hög kvalitets- och servicenivå. Som person är du ansvarstagande och trivs med att samarbeta med andra för att uppnå resultat. Du har en god analytisk förmåga och är strukturerad i ditt arbete. Du är van vid att hantera flera parallella arbetsuppgifter, kan prioritera och trivs med ett högt arbetstempo. Hos oss blir det viktigt att du kan arbeta självständigt och ha integritet samtidigt som du trivs med att leverera lösningar i ett team. Din pedagogiska förmåga är värdefull då du i ditt arbete ska informera och ibland motivera dina kollegor i deras inköpsarbete.