Inköpssamordnare till Mölndals stad

Inköpssamordnare till Mölndals stad

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du skapar välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Stadens huvudsakliga försörjning av varor och tjänster tillgodoses genom ramavtal som den centrala inköps- och upphandlingsenheten ansvarar för att tillhandahålla. Enheten har idag 14 medarbetare som är placerade centralt i Mölndals stad, där upphandlare, upphandlingsledare, strateger, analytiker, inköpssamordnare och avtalscontroller jobbar tillsammans i en grupp med hög kompetens och stort engagemang. Det övergripande målet är att genom bra upphandlingar och utvecklad e-handel effektivisera stadens inköp och möjliggöra goda affärer.



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten avser tillsvidareanställning som inköpssamordnare på den centrala inköps- och upphandlingsenheten. Som en av enhetens två inköpssamordnare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att driva och utveckla e-handelsarbetet.

Du medverkar till en god utveckling av arbetsmetoder och rutiner i syfte att nå ökad avtalstrohet och en kvalitetssäkrad inköpsprocess. Du drivs av viljan att modernisera, effektivisera och utveckla arbetssätt, processer och systemlösningar och arbeta för ökad automatisering. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och du reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet.

Arbetet innebär kontakter med både den interna verksamheten och med leverantörer och du tar ett särskilt ansvar för att beställningsflödena fungerar inom staden och ut till leverantören. Du utbildar och registrerar användare, administrerar behörigheter och ger bästa möjliga stöd och service till stadens verksamheter i inköpsfrågor. Du bidrar till att rutinerna kring inköp fungerar och till att fånga upp samverkansbehov och därigenom möjliggöra smartare inköp med stadens bästa i fokus. I det arbetet informerar och utbildar du om avtal, riktlinjer, instruktioner, beställningskanaler och inköpssystem.

Det ingår viss avtalsuppföljning i tjänsten i nära samarbete med enhetens analytiker och avtalscontroller. Rollen innebär även en del förekommande administrativa uppgifter på enheten såsom inköp, fakturering, arkivering och posthantering. Du kommer också stötta stadens verksamheter vid direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot e-handel, ekonomi, administration, inköp/upphandling eller annan utbildning alternativt mångårig arbetslivserfarenhet arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Erfarenhet av att arbeta med e-handel eller inköpsfrågor i offentlig sektor är ett krav.

Du har stor systemvana och har du arbetat med de IT-system vi använder oss av (Visma Proceedo, TendSign och Unit4) är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att utforma och genomföra digitala utbildningar samt att ha genomfört direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar.

I rollen som inköpssamordnare krävs att du är en god kommunikatör med känsla för kvalitet, effektivitet och service och att du trivs med att samverka och samarbeta med andra aktörer. Som person är du strukturerad, noggrann och lösningsfokuserad.

Den samordnande rollen med många kontakter och rollen som ansiktet utåt för enheten gör att vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du kompletterar de andra i gruppen. Du har en god pedagogisk förmåga och förklarar komplexa problem på ett lättförståeligt sätt. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och är välvilligt ifrågasättande samt har förmåga att se mer än en möjlig lösning.



ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023