Inköpssamordnare till socialförvaltningen Hisingen

Inköpssamordnare till socialförvaltningen Hisingen

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen Hisingen söker en engagerad och driven Inköpsamordnare. Funktionen ska samordna arbetet för förvaltningens inköps- och beställningsprocess. Detta innebär ett helhetsansvar för att både förvaltningens interna inköpsorganisation samt att det löpande arbetet med beställningar, inköp och fakturahantering sker på ett rättssäkert och effektivt sätt.

Rollen ansvarar för den övergripande samordningen av förvaltningens samtliga beställare och inköpsspecialister. Genom denna inköpsorganisation säkerställer inköpssamordnaren att rätt funktion har rätt kompetens och behörigheter. Arbetet förutsätter ett strukturerat samarbete med olika roller och befattningar i förvaltningen. Både genom självständigt arbete och genom inköpsorganisationen, ska inköpssamordnaren även driva utveckling av processer och rutiner för hela förvaltningens inköpsprocesser och fakturahantering.

Tjänsten innefattar även operativt inköpsarbete och att praktiskt stödja verksamheterna gällande sällaninköp, FKU och upphandling. Inköpssamordnaren är förvaltningens lokala verksamhetsstöd (LVS) i e-handelssystemet Proceedo samt utför ett centrala stöd i avtal, upphandling och leasingfrågor.

KVALIFIKATIONER
För denna tjänst krävs utbildning på högskolenivå eller motsvarande med inriktning mot inköp.

Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat inköps- och upphandlingsarbete inom offentlig verksamhet.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Välkommen att söka tjänsten!

ÖVRIGT
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024