OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.
Vill du vara med och utveckla inköps- och upphandlingsarbetet inom Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen samt Vård- och omsorgsförvaltningen vid Sundsvalls kommun? Ta möjligheten att jobba som inköpssamordnare.
Som inköpssamordnare arbetar du på avdelningen för ekonomi och analys. Avdelningen består av avdelningschef, ekonomer, controller samt handläggare av avgifter och återsökningar av migrationsmedel. Avdelningen är ett verksamhetsnära stöd till individ- och arbetsmarknadsförvaltningen och vård- och omsorgsförvaltningen. Förvaltningarna består av följande verksamheter: individ- och familjeomsorg, vuxenutbildning, arbetsmarknad, flyktingverksamhet, äldreomsorg, omsorg om funktionshindrade samt hälso- och sjukvård.
ARBETSUPPGIFTER
Inköpssamordnaren är länken mellan kommunens centrala inköpsenhet och inköparna/beställarna på förvaltningarna. Som inköpssamordnare ansvarar du för att säkerställa kvaliteten i upphandlingsarbetet inom förvaltningarna samt att ge råd och stöd under hela upphandlingsprocessen. I samarbetet med verksamheterna genomför du eller är behjälplig i de upphandlingar som genomförs.
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ansvara för samordning, planering, genomförande och uppföljning av förvaltningarnas upphandlingar. I rollen ingår att bistå förvaltningsledningen med att följa upp och utveckla förvaltningarnas inköpsprocesser och rutiner. Ta fram förslag till förbättringar som gäller inköp, redogöra för historiska och kommande inköpsbehov internt på förvaltningarna och samverka med centrala inköpsenheten. Arbetet innebär mycket kontakter med kunder, beställare och leverantörer.
Rollen som inköpssamordnare innebär att ha kunskap, kommunicera och utbilda samt följa aktuella lagar som LOU kommunkoncernens inköpsstrategi samt övrig riktlinjer och lagar.
I tjänsten ingår att kunna använda och administrera digitala inköps- och upphandlingsverktyg samt internutbilda medarbetarna i inköp och upphandling.
KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen med inriktning mot juridik, ekonomi eller annan för uppdraget relevant examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även några års aktuell erfarenhet av inköp och upphandling samt från arbete med digitaliserade inköps- och upphandlingsverktyg.
Det är meriterande om du har erfarenhet från upphandling inom kommunal och/eller offentlig verksamhet och där kunskap och erfarenhet kring att tillämpa lagar inom offentlig upphandling som LOU.
Dina kunskaper i Office-paketet är mycket goda och du har viljan att vidareutvecklas inom området. Du har erfarenhet och förmåga att kunna inhämta nödvändiga kunskaper för att använda dig av olika IT-system relevanta för inköpsprocessen ex för avtal, inköp/beställning och uppföljning.
Arbetet kräver mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket och
grundläggande förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i engelska språket. Du har en kommunikativ förmåga och kan tala inför både små och stora grupper.
Du har en affärsmässig grundsyn, god servicekänsla, samarbetsförmåga men också förmåga att kunna arbeta självständigt och ta egna beslut. Du driver dina ärenden framåt samtidigt som du bibehåller en kvalitetsmedvetenhet.
Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbete. Andra egenskaper vi värdesätter är god analytisk- och problemlösningsförmåga. Vi ser att du bidrar med egna idéer, är nytänkande och bidrar till verksamhetens utveckling och ekonomisk effektivitet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, tillträde enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html
Sista ansökningsdag är; 2021-05-16
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.