Inköpssamordnare till Svenska ESF-rådet

Inköpssamordnare till Svenska ESF-rådet

Arbetsbeskrivning

Placering vid administrativa enheten på huvudkontor i Gävle.

Svenska ESF-rådet är en statlig myndighet under Arbetsmarknadsdepartementet. Vi driver utveckling och innovation för en inkluderande arbetsmarknad genom att finansiera projekt som arbetar med kompetensutveckling, sysselsättningsåtgärder och integrationsinsatser. Finansieringen kommer från Europeiska Socialfonden och Fonden för dem som har det sämst ställt (Fead) i Sverige. Under en programperiod omsätter vi cirka 14 miljarder som stöd till projektverksamhet hos olika privata organisationer, kommuner, regioner och andra myndigheter.

Just nu arbetar vi med att avsluta programperioden 2014 - 2020 för fonderna och påbörjar arbetet med ett nytt program och med nya fondmedel.

Vi är cirka 130 medarbetare på åtta kontor runtom i landet. Huvudkontoret finns i Gävle.

Administrativa enheten, där tjänsten är placerad, ansvarar för myndighetens ekonomiprocesser, registratur, arkiv, inköp och övergripande lokalfrågor. Uppdraget omfattar också att koordinera ledningsstrukturen och samordna processerna för planering och uppföljning. Vid enheten finns även kanslifunktionen för övervakningskommittén för Socialfonden. Inom enheten är dessutom uppdraget att hantera den attesterande funktionen enligt EU:s regelverk, placerad. Enheten består idag av en chef och 13 medarbetare.

Arbetsuppgifter
I rollen som inköpssamordnare arbetar du brett med hela upphandlingsprocessen. Du kommer att självständigt genomföra upphandlingar/ramavtalsupphandlingar i olika förfarande enligt LOU, förnyad konkurrensutsättning från statliga ramavtal och direktupphandlingar. Din uppgift är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och riktlinjer.

Du stödjer verksamheten i framtagandet av behovsanalys, upprättande av upphandlingsdokument, annonsering, anbudsutvärdering och avtalsskrivning samt följer upp ingångna leverantörsavtal. I arbetet ingår också att vara ett allmänt stöd i upphandlingsfrågor till myndighetens medarbetare.

Du är ensam inom inköpsområdet så arbetet innebär också att sköta det dagliga löpande arbetet, d.v.s. att ha mycket kontakt med leverantörer samt administration.

Upphandlingar genomförs i systemet Mercell Tendsign Pro. Myndighetens inköpsbehov omfattas till största del av tjänster/IT-tjänster och IT-system men omfattas också av varor

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Examen från högskola eller universitet inom ekonomi, juridik eller annat område som arbetsgivaren bedömer relevant, alternativt avslutad YH-utbildning inom inköps-och/eller upphandlingsområdet
• Några års erfarenhet av att självständigt driva och genomföra upphandlingar i offentlig sektor
• Goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (2016:1145) och dess tillämpning
• Erfarenhet av arbete med elektroniska upphandlingssystem

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av arbete med elektroniska upphandlingssystemet Mercell TendSign Pro
• erfarenhet av att införa nya rutiner och arbetssätt inom inköpsområdet
• erfarenhet av att utbilda inom området

Du har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och är professionell i ditt bemötande både internt och externt. Eftersom du är själv i rollen krävs det att du är självgående, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är initiativtagande. Rollen kräver att du har intresse av att hålla dig uppdaterad och följer förändringar i relevanta lagar och föreskrifter.

Du ska ha goda kunskaper och förmåga att kommunicera i svenska språket i såväl tal som skrift.

Ansökan och mer information
På Svenska ESF-rådet erbjuder vi en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid huvudkontoret i Gävle. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Tillträde efter överenskommelse.

Är du intresserad av att arbeta på Svenska ESF-rådet som inköpssamordnare är du välkommen med din ansökan via "Ansök" här nedan. Sista ansökningsdag är den 14 november 2021.

Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta chef administrativa enheten Ulrika Jobs Gunnarsson, tel. 026-54 27 15. Fackliga kontaktpersoner: Anna-Lena Wettergren Wessman, ST-ESF, tel. 040-17 42 17, e-post: anna-lena.wessman@esf.se, Mats Lejon, Saco‑ESF, tel. 0920-384 85, e‑post: mats.lejon@esf.se.


Vi har gjort vårt annons- och medieval och vill därför inte bli kontaktade av annons- och mediesäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ställföreträdande myndighetschef Håkan Forsberg
08-579 171 31
Personalstrateg Birgitta Nilsson
08-579 171 28
SACO-ESF Susan Sundqvist-Pettersson
036-34 57 32
ST-ESF Birgitta Thorén
031-707 73 78
Administrativ chef Renée Roslycke
08-579 171 38
Saco-ESF Susan Sundkvist Pettersson
036-34 57 32
Stf. myndighetschef Håkan Forsberg
08-579 171 31
Saco-ESF Elisabeth Ramel
08-457 33 21
Regional enhetschef Leif Einarsson
036-34 57 36
Saco-ESF Karl Selleby
036-34 57 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska ESF-rådet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Besöksadress

Liljeholmsvägen 30B
Stockholm

Postadress

Box 47141
STOCKHOLM, 10074

Liknande jobb


Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024